רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 28 בספטמבר 2012

ביקורת יוצרת ובונה - בין אז להיום מה השתנה ומדוע אני נשמע ונראה היום שונה מן העבר

בעקבות רשימתו של יאיר אטינגר ב'הארץ' ובעיקר בשל כמה נקודות חשובות שהוא ציין, אני מוצא לנכון להסביר את ההבדלים של בין אז להיום, מה השתנה במשך השנים ובמיוחד בעשרים השנים האחרונות. הטכנולוגיה התפתחה, מסוגלים לעשות היום בדקות את מה שלקח אז ימים וחדשים, ואין בכלל להשוות בעריכה ובתוכן. כמה שורות אז היתה מלאכה קשה להשיג את החומר לכתוב ולסדר אותו, זה היה עסק שלם. היום בקלי קלות הכל מגיע, מקצה אחד של העולם לקצה השני מעבירים חומרים תוך שניות, ואין זה פלא מדוע התקשורת הפכה להיות עדכנית. בעבר יומון לאחר שנסגר עד למחרת היום המתנתה, לא ידעת מה קורה. שבועון, המתנת שבוע, היום לא עוד, תוך דקות לאחר שזה קורה כבר יודעים על הנעשה

אותו דבר היה גם עם התגובוות. זה לא היה קל להשיג תגובות, ראשית טכנית. היום יש לכל אחד טלפון ידני ואתה יכול לתפוס את כל מי שאתה רוצה וצריך מיידית, ואילו אז היית צריך להמתין שיגיע למשרד או הביתה, אם הוא היה בחוץ בסידורים ופגישות לא היה לך כל דרך למצוא אותו

אבל קרה עוד משהו מאוד מעניין. בזמני חששו לדבר עם העיתונות, כאשר היית פונה גם מי שדיבר ביקש שתשמור בסוד שלא יידעו שדיבר איתך. הודעות רשמיות היו יוצאות ממרכזים רשמיים, אבל כאשר עסקת עם חצרות כאן הבעיה היתה סבוכה, מפני שגם מי שנתנו לך אינפרומציה חששו ואסרו להשתמש בשמותיהם

אספר לכם כאן על קצת ממה שעברתי לפני עשרים שנה ויותר וניקח לדוגמא את סאטמאר, להם היה דובר לא רשמי שהיה יושב במשרדי ה'דער איד' שם הייתי תופס אותו בטלפון. אבל מנהל המשרד היה אחיו וכשהוא היה שומע שאני על הקו לפני שהיה טורק היה מזהיר אותי כי ישבור לי את כל עצמותיי אם עוד פעם אצלצל, הייתי צריך לתפוס את אותו דובר בכל מיני דרכים עקיפין ולא תמיד זה עבד

קחו לדוגמא את חסידות גור, שם אין דובר, ולא היה אחד ויחיד שיעיז לדבר בשמם, רק עצם המחשבה לכתוב על הקורה שם היה מספיק בשביל שישברו לך את הידיים ואת הרגליים

בעיית הבעיות ברוב הקהילות החרדיות שאין באף מקום דובר מוסמך. המקום היחיד שהיה דבר כזה היה בחב"ד. לכמה קהילות היו שרי חוץ אבל לא היה לך מישהו רשמי שהיה דובר הקהילה

ותופתעו, גם היכן שהיה אל מי לפנות הוזהרתי שחלילה לא יידעו כי הוא דיבר עימי. אישיות מאוד ידועה מי שאוהב להופיע בעיתונות בכל שני וחמישי, הוא לא היה בורח ממני ומדבר, אבל הייתי מוזהר באלף ואחד אזהרות שאיש בעולם לא יידע שהוא דיבר עימי

ולכן לא היה זה פלא מדוע חסרים היו תגובות של הצד האחר, כשהמלאכה היתה כל כך קשה, לא רצו לשתף פעולה, אז בטענות שיבואו לעצמם בלבד. אין ולא היה בהיסטוריה שלי, מי שמסר לי איזו תגובה שלא פרסמתי אותה

הבלוגים שלי הם העדות הכי גדולה לליברליות שלי בתגובות, בכל מקום אחר היו מוחקים את רוב התגובות ואילו אני משאיר אותם גם כשתוקפים אותי אישית מכנים אותי בכל מיני כינויים

ובאשר לביקורת, אני יחזור על מה שכבר כתבתי כמה פעמים, אני בעד ביקורת היא חשובה, ואדרבה, תתנו לי בשיניים תכתבו תסבירו מדוע אני לא צודק, זה מה שמחיה אותי, אני לא רוצה להיות צודק אין זה תפקיד הבלוג, אני כותב כפי שאני מאמין אבל מעולם לא אמרתי קבלו דעתי, זה לא אני, זה ההיפך ממציאותי, הקב"ה חנן אותי בהגיון, וכאשר מישהו אומר משהו הגיוני אני מכבד אותו

והערה חשובה אחרת, אטינגר כתב כי אני יגן על ר' מנדלי מויזניץ ואלחם שלא יחרימו את קהילתו, הדברים אמורים כלפי כל קהילה קדושה, כמו סלאנים ועוד רבים אחרים. החשבונות הפוליטיים והפיננסיים חייבים להזיז הצידה, אסור לאפשר החרמת קהילות, בל"נ בחורף הקרוב אתמקד בנושא וארד על כל מי שגורם לכך עד אשר יפתחו את שערי העיתונים החרדים לכל הציבור בלי יוצא מן הכלל

לרשימתו של אטינגר קרא כאן: http://bektzara.blogspot.com/2012/09/blog-post_881.html

5 תגובות:

  1. ב"דבר מלכות" מכ"ק אדמו"ר המלך המשיח מרן חיים שאולסאהן זי"ע שליט"א בתגובה מיום "27 בספטמבר 2012" כתב: "כן יש לי יחוס לבית דוד ותשאל את הרבי שראה בי בן משפחה, סב סבי - אני בן אחר בן ממנו - המהרי"ל (השארית יהודה) היה אחיו הגדול של בעל התניא והשולחן הערוך כך שאני בא מאותו גזע מאותו מקום מהיכן שהרביים של חב"ד מגיעים"


    ואז גם הודיע לנו מלך המשיח שליט"א זי"ע בקשר להתגלות המשיח:

    "ובאשר להתגלות אני מאמין כי זה יהיה בקרוב ממש ויש לי הרבה סיבות מדוע להאמין שאכן אנו קרובים לתקופת התגלות המשיח. הדבר לא ברור איך זה יהיה אם מיד או שנעבור תהליך קשה, אבל ההתחלה של אותה תקופה קרובה"

    הבה נקבל עלינו בשמחה מלכותו ונכריז לפניו: יחי המלך המשיח!

    וניתן למלך המשיח להמשיך ולעשות "אחדות" בלובביטש (כידוע ש"לובביטש" ברוסית זה "אהבה", כמו ה"אהבת ישראל" של מלך המשיח חיים נצחיים שאולסאהן שליט"א זי"ע)ולעשות מלחמה ב"מחבלים" ובכל שונאי "ישראל"...

    השבמחק
    תשובות
    1. הסגנון נשמע של מישהו בהפלס. אני מהמר שזה סגנון של נתי גרוסמן או מישהו דומה לו שעף מיתד נאמן.

      תבינו שזה לא מעניין אף אחד!!! שאולזון מתמוגג מכל מילה שאתם כותבים. תמשיכו להתפוצץ. ההשפעה של שאולזון פי אלף יותר ממכם.

      מחק
  2. נתי גרוסמן אתה כותב יפה מאד.

    זה מזכיר לי את ההגיגים שלך במוספי יתד נגד חב"ד. אותו סגון ואות ליצנות מטומטמת..

    לך למורך ורבך הנוכל משערי חסד שעשק וגנב מיליוני דולרים מאנשים וכעת משקיע בעיתון כי הוא רוצה להיות מרן...

    תפסיק נתי אתה לא מעניין אותנו ולך לכל הרוחות, ועל אפך וחמתך גדול הדור זה הרב שטיינמן ור' חיים קנייבסקי.



    השבמחק
  3. אל יבוש מפני המלעיגים!

    כולכם מקנאים שלכם אין בית כנסת שאתם ה"רב" בו, ושאין לכם "קהילה נהדרת" של "יהודים נאמנים" (ראו עדותו הנאמנה של מרן יאיר אטניגר זי"ע שליט"א). אבל אנחנו החסידים הנאמנים של כ"ק אדמו"ר מרן חיים שאולסאהן שליט"א זי"ע נפרסם בקרוב את כל הפרטים על הקהילה של מרן, שהיא רוב היהדות הנאמנה בארה"ב, שהיא רוב היהדות הנאמנה ב"חצי כדור התחתון" וב"כל הכדור כולו" שאין תחתון למה הימנו, שיש בהם "אמריקאים, רופאים, עורכי דין", ואז תראו שאין כל סיבה ש"עצמות ומהות" לא יתן הוראה ליחיד בדורנו שבא מהגזע של הרביים והוא מ"בית דוד" שיתגלה בהקדם כבחזקת משיח, כי רק הוא נלחם בדורנו את "מלחמות ה'" כפסק הרמב"ם, דהיינו בכתיבה בבלוגים, לכוף כל ישראל, שרוב ישראל גולשים בבלוגים, והוא היחיד שעושה "אחדות" ובעיקר בקהילת "לובביטש", וגם השמועה אומרת שאחדים מבני משפחתו שהם מפלג המשיחיים שוקלים להעביר אמונתם אליו, ואולי בשכר זה יזכו אף הם להיות "אמריקאים, רופאים, עורכי דין", כי במילא הם לא ממש (ממ"ש) בגדר "חרדים", כמ"ש מרן אטניגר. יחי המלך!

    השבמחק
  4. מר חיים,

    "הנני מוחה על הראיון שנתת ל"הארץ" ?

    בגלל קצת כבוד לגרום כזה חילול השם אצל החילונים

    הזהרתי לך בעבר בבלוג שלך שחילונים קוראים בבלוג שלך

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.