רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 27 בספטמבר 2012

לדעת ר' חיים קנייבסקי גם לשם פרנסה אינטרנט אסורה - אז מה יעשו אלפי חרדים העובדים במשרדי ממשלה וחברות ממשלתיות ופרטיות האם עליהם להתפטר ולשבת בבית?


אני מבין מדוע הוא כל כך מרחיק לכת, הוא רוצה להביע כי אין פשרות בנושא הזה, ולדעתו אף לשם פרנסה אינטרנט אסורה. לא אכנס כאן לוויכוח בנושא אני מבקש רק להציג שאלה

אין זה סוד כי רבבות יהודים חרדים בארץ ישראל ובעולם עובדים במשרדים ממשלתיים, בחברות ממשלתיות ופרטיות בבתי חולים ובבתי עסק, מה יעשו הללו, האם עליהם להתפטר מעבודתם להודיע למעסיקיהם כי מאחר ובמשרד יש אינטרנט לא מסונן איני יכול לעבוד שם?

משרדי הממשלה והרבה חברות ישמחו כשכל כך הרבה חרדים יודיעו כי הם מתפטרים, יתפנו מקומות לרבבות חילונים וגויים, השאלה היא, האם באמת שרבבות יהודים ישארו בבית בלי פרנסה רק מפני שהאינטרנט שם פתוח?

אחת הסיבות מדוע ר' חיים קנייבסקי אומר כי זה אסור מפני שאין זה סוד כי רבבות חרדים שאין להם אינטרנט בבית גולשים בשעות העבודה במשרדיהם, מכיר אני הרבה מאוד מי שאין להם כלל מחשב בבית והם כל יום גולשים. אבל האם בשל כך עליהם להפסיד פרנסתם?

3 תגובות:

  1. יש שם ביטוי מעניין:
    "כסף זה לא חשבון לכלום".

    מאוד צורם לי ומכעיס אותי, שאדמורי"ם ורבנים שמפוצצים בכסף להם ולילדיהם ונכדיהם, ומעולם לא טעמו טעם של מינוס בבנק ודאגה כיצד לקנות בחגים - הם שאומרים "כסף זה לא חשבון לכלום".

    אצלם זה באמת לא חשבון, כי יש להם כסף בלי חשבון.

    זה קורה גם אצל רבנים שאומרים "לא לעבוד". "לא לרכוש מקצוע".
    מה הבעיה?
    הם ממילא יושבים על קופת הציבור, ותמיד יהיה להםפ ולבני ביתם מה שיצטרכו.
    ואילו העבדים שלהם, פשוטי העם?
    שלא יעשו כלום ויתייבשו לעזאזל.

    השבמחק
  2. גם הרב חיים קנייבסקי יודע שבעקבות הוראתו אף אחד לא יוותר על הפרנסה אם יש לו אינטרנט מסונן (אם לא זו אכן בעיה).

    מי שיוותר הרי הוא שוטה, ואין מרחמין על השוטים.

    השבמחק
  3. אתם צריכים להבין שהוא מסתכל על זה כעבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים, וזה אכן מעשים שבכל יום שזה מביא לידי כך, וממילא פשוט לדעתו שאסור גם אם תמות ברעב, כמו שלא תלך לכהן במקדש לעבודה זרה, ולא תשלח את אשתך לעבוד בבית זונות, ולא תלך לעבוד כשכיר חרב, גם אם אין לך מה לאכול.
    וגם אם תטענו שזה רק אביזרייהו, הרי נפסק בשו"ע שגם על אביזרייהו יש דין של יהרג ואל יעבור.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.