רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 3 בספטמבר 2012

ויזניץ סוערת או שיש מי שרוצה שיסער? - פשקוויל או ידיעה אמיתית על הקיטל?

אני לא לוקח אחריות על אמיתות הידיעה, זה מגיע מאותו מקור מדובר באיש של ר' מנדלי הטוען כי ויזניץ סוערת מסביב לנושא של הקיטל, וכי ר' ישראל מקוה שבית הדין שלו יפסוק כי הוא לא צריך לתת את הקיטל לר' מנדלי בניגוד למה שכתוב בצוואה

אני אישית לא מבין על מה המלחמה, ומדוע עושים מקיטל כזה ענין גדול. אני יודע שתדחו אותי בשתי ידיים ותאמרו אינך מבין מה זה, בלי קיטל כזה איך אפשר להתפלל הקב"ה לא שומע תפילות כלשהן, רק הקיטל של האהבת שלום פותחת את כל השערים, וכי חסיד ויזניץ יתפלל רק היכן שנמצא אותו קיטל, כל יתר הקיטלעך של הרבי'ס מהיכי תייתי שנדחקים שם בצד. צר לי, אני בענין הזה יושן בשקט עם איזה קיטל שהוא, למרות שאני מבין את הרגישות של חסידים לחפצים או למלבושים של רבי'ס ורבנים, מי שחי עם זה אין לי דבר נגדו. אבל להלחם להרוס את השלום על רקע זה, אני לא חושב שזה כדאי

הפלא לי הוא על ר' ישראל מדוע הוא עושה מזה ענין, או שמא זה לא הוא אלא כמה אחרים שמתעקשים. והאם נכון שבשנה הראשונה נהוג בויזניץ שלא לובשים קיטל? איני בקי במנהגי ויזניץ, הצד שכנגד טוען כי בשנה הראשונה כל הנושא כלל לא רלוונטי מפני שלא לובשים קיטל. אבל ממה שלמדתי, אין משהו קבוע בויזניץ, כל רבי חוגג לעצמו. למשל, ר' ישראל בתוך השלושים כבר הלביש את הקולפיק ואת הבגדי זהב, ר' מנדלי כמה שבועות מאוחר יותר כשהוא אומר כי רצה להמתין שנה אבל האבא הגיע אליו לחלום וכעס שהוא לא מלביש קולפיק ובגדי זהב אז הוא עשה זאת

אני מקוה שהענין הזה יעבור בשקט לכאן או לכאן, חבל שעל רקע כזה יחדשו את המחלוקת הפנימית בויזניץ

23 תגובות:

  1. חיים לא מתאים לך ליפול לרשת שטמנו לך אנשי ר' מנדל הם קלטו בחוכמתם שאתה
    מפרסם כל ידיעה מפוברקת שלהם תבוא לראות את התורות שיש בכל יום להיכנס לקוויטל ותבין על מה הלחץ שלהם
    בכלל תמיד ידעו בויזניץ שבתקופת החגים מנדלי נכנס ללחץ ומתחיל לעשות שטויות כנראה שהגיע הזמן הזה
    בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה כותב תואות להכנס לקוויטל למה הכוונה, אשמח אם תחכים אותי

      מחק
    2. כוונתו לתור ארוך של נרשמים כדי לזכות להכניס קוויטל לר' ישראל לקראת ראש השנה.

      מחק
    3. תודה, אומר לך מה חשבתי שכונתו, שבויזניץ נכנסים לפני ראש שנה לאותו קיטל להשתחוות אליו או לבקש מהקיטל משהו, לא אופתע אם יש דברים כאלו, טוב שזה לא זה

      מחק
  2. אז מה, אולי עוד יתברר בכל זאת - על רקע המציאות ההזויה לגמרי של חלק מהחסידויות בימינו (כולל זאת שלך, חיים שאולזון) שהגר"א צדק?

    השבמחק
    תשובות
    1. אגלה לך סוד הגר"א לא ניהל את המאבק בחסידים, אני ממליץ לך לקרא את 'חוחים וקוצים' ותלמד תבין מי ניהלו את המאבק, הגר"א נכנס לענין מאוחר מאוד וכתב מכתב אחד ולא יותר, - יש וויכוח על מכתב אחר בלי שם אם זה הוא או אחר - ואספר לך עוד יותר כי הוא הכניס פחות סעיפים לחרם שלו מהחרם של בריסק ואחרים מפני שחלק על הלוחמים הגדולים בחסידים בכמה ענינים

      עד שהמחלוקת לא הגיעה לווילנא לפחות שנתיים מאוחר יותר הוא לא רצה לשתף םפעולה עם הלוחמים בחסידים

      מחק
    2. אתה נכנס איתי לעניינים טכניים יבשים, ומתעלם באלגנטיות מרוח הדברים. אני מנסה לפתח אתך דיון, על המקום שאליו התגלגלו חלק מהחסידויות היום, ואתה נכנס לפינה שממש לא מעניינת אותי. אני לא מאלו שזוללים חסידים לארוחת בוקר, רחוק מזה. אבל אני בהחלט מודאג מי"ג העיקרים החדשים שמשתלטים על חיי החסידים.

      מחק
  3. כואב לי מאד איך שאתה כותב נגד הרבי מויזניץ בצורה כה חריפה.
    הוא לא חבר לך ולא מגיע לו כזה סוג של יחס.
    אם המטרה שלך הוא כסף, תגיד סכום שאתה תסתפק בו ותסגור את כל השטויות האלו. זה לא מוסיף כלום לתורה, יראת שמים ולחסידו. כלוםםםם.
    אם אתה רק מחפש מחלוקות, אין לי איך לספק לך את זה.

    השבמחק
  4. אינני מצליח להבין, האם לא כתוב בצוואה שהאח הצעיר יסע לחו"ל?
    למה על סעיף הזה ניתן לוותר ועל הקיטעל - יקוב הדין את ההר?

    השבמחק
  5. אלעס איז אונזערס3 בספטמבר 2012 בשעה 12:45

    השלום ביזניץ הוא תמיד היה קוסמטי בלבד א"א לעשות באמת שלום עם אח שרדף אתך 18 שנים בצורה נוראה עם אדם שהייליגע זה קטן עליו עם אדם חולה כבוד וכח שחסידיו עברים כל גבול עם פולחן האישיות, העניין עם הקיטל היה רק עניין של זמן פתאום מעניין את מנדלה הצוואה?? אז שיתכבד ויעבר לחו"ל כנכתב בצוואה זה פשוט בושה לחסידות שיש אדם כזה כמו מנדלה

    השבמחק
    תשובות
    1. כל מילה פנינה, וכבר אמר ינאי המלך לאשתו (מובא בגמ') אל תתיראי לא מן הפרושים ['מונסי'] ולא מן ... אלא מן [ההייליגע] צבועים, שעושים מעשה "זמרי" [גם כפשוטו וגם מלשון קול נאה ...] ומבקשים שכר כפנחס...

      מחק
  6. כמו הרבי שלהם כך החסידים שלו שקרנים מתועבים ומושחתים כשהם יורדים לתהום אין גבול לדבר היליקער רבי והיליקער חסידים אכן כבוד קדושתם וצחנתם עולה לשמים ויורדת תהומות והאיך התבטא הרב שטינמן שליט"א גאוה גאוה גאוה קדוש.קדוש .קדוש

    השבמחק
    תשובות
    1. מה הסיפור עם הרב שטיינמן ועל מה ומי ???

      מחק
    2. http://youtu.be/0EE8a-uk4vs
      הנה הסרטון בו הרב סורוצקין מדבר עם הרב שטיינמן עך הפליה עדתית, ומרן שליט"א זועק גאוה גאוה גאוה.
      כנס לרגע ה-3:12 לשמוע את זעקת מרן שליט"א

      מחק
  7. אני מוכן להציע לר' ישראל את הקיטל שלי. אבל כנראה הוא קטן מדי עבורו כי הוא אוכל טוב ממני.
    אם האדמו"ר (שלא רוצה להיקרא אדמו"ר)נכנס לדיכאון, כדאי שיקח נוגדי דיכאוןכמו ציפרלקס. 44 שקל לחודש והר' ישראל ירגיש על הכיפק.

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם תראה את התמונות [למשל משוויץ או הכותל] של מנדלי שלך איך השמין כמו פרה, ומזכיר לי ממש את זקנתי שעל כסא הנוח בגיל 98, כנראה מרוב פרישות מתאוות ... אח"כ תדבר על ר' ישראל שהוא ציפלון קטנטן לעומת ממדי מנדלי.

      ואל תשכח לעשות לו שוב סופנדזה לפני שהוא עובר ברחוב ולשמור שלא ידרכו על כך, ולא להרשות לעמוד בקילומטר מהמקום שהוא עומד כשהוא מתפלל לעצמו, ולא לעמוד עם הגב לסטנדר שלו בכל בתי ה"כנסיות" שלכם, וכו' וכו', ואח"כ תחזור לדבר על כדורים...

      די טאטע דארף נישט מיינע תפילות [נאר דריי מאל א וואך...] ...]. כדורים כבר לא יעזרו...

      מחק
  8. תוך שנה ר' ישראל יעיף את חברי בית הדין וימנה אחרים.
    גם קליגולה מינה את הסוס שלו לסנט ברומי.
    אם קליגולה יכל, ר' ישראל לא כל שכן

    השבמחק
  9. הרב שאולזון הי"ו
    אנסה להסביר לך בקיצור דברים מה המניע של פאשקוויל זה או השמועות האחרות
    כידוע בעשר השנים האחרונות לחם האח הקטן שליט"א בכל דרך אפשרי וכמו"כ נתק קשר עם אביו זצוקלל"ה ויבלחט"א מרן שליט"א וכמו"כ גם חסידיו ונוהריו נהגו כן, עד כדי כך שבשנים האחרונות הוא היה עולה להתפלל אצל אביו בר"ה רק בתפילות שהוא היה מתפלל לפני העמוד ותו לא אבל נוהריו היה מתפללים בנפרד
    כהיום שאביו זצוקלל"ה נפטר תפס את הקטן שליט"א את השלווה והרוגע ונוהריו לא יכולים לבלוע את זה ששורר שקט ושלווה, הם מצידם היו רוצים שהוא יריב על כל פיסת נדל"ן, אבל מה לעשות שהקטן שליט"א לא מספר להם את כל האמת שאין לו על מה לריב כי הכל אבוד
    ועכשיו מגיעים לקיטל, בקיטל זה התפללו כל אדמור"י בית ויז'ניץ מאז ה"אהבת שלום זצוקלל"ה והקטן שליט"א מאוד רוצה בזה נתנו לו אפשרות או לחלוק בגורל לפני ר"ח אלול או אם הוא רוצה בוררות אז אחרי תשרי הבעל"ט ולכאורה כך יהיה, ועל זה כל הקצף.........
    לא עוד שמרן שליט"א יושב על מקום אביו הוא גם המחליט מה יהיה ומתי יהיה והאח הקטן שליט"א נכנע לו אז החסידים הנוהרים והנוערים קופצים מעורם וכל יום הם משתמשים בך ראביי שאולזון עם תכסיסים אחרים
    אני על כל פנים תפסתי מקום טוב על הבריגדות, הכנתי לי פיצוחים ונהנה מכל רגע מהשטויות שלהם

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבין מדבריך שאתה מודה שקיימת כאן בעיה רבים על הקיטל, לא כמו אחרים שכתבו לי כי זה סיפור מצוץ מהאצבע מעולם לא היה ריב כזה ובכלל לא מדברים על זה, מדובר בענין של שנה הבאה

      איך שלא יהיה, אני לא נכנס למי שלו הזכות להחליט ולמי יהיה הקיטל, זה ענין לויזניץ בלבד. אני מדווח על כך שבנושא הזה עדיין מחלוקת לא הגיעו לידי הסכמות

      מחק
  10. חיים אני מבקש ממך תמשיך לכתוב נגד ר"ישראל הוא זקוק
    עכשיו למשהו נגד עין הרע אם אתה רואה כמה אנשים מבוגרים וצעירים לא חסידי ויזניץ מעונינים להכנס.אתה מבין
    שהוא צריך דבר נגד עין הרע ואת הפוסט בין גאוה לענוה תוריד
    ותמשיך ללכלך עליו זה מאוד טוב כילא זכור לי רבי שהתחיל אם כזו עוצמה

    השבמחק
    תשובות
    1. תן לי ללמד אותך משהו כך תכיר אותי ותבין את כתיבתי. אני לא נגד אף אחד אין אצלי דבר כזה, מפני ששיטתי אומרת נהרא נהרא ופשטי', אני מבקר מצבים שלדעתי הם לא טובים לא משרתים את המטרה. זה כל מה שאני עושה עם ר' ישראל דוקא בגלל שאני מעריץ אותו ובגלל שאני רוצה את הצלחתו אני לא עושה כדרך החנפים אלא כותב היכן אני רואה את החולשות היכן עדיף אחרת

      מחק
  11. איך וייס שוין נישט ווער איז מער צידרייט, מענדעלע מיט זיינע חסידים, אדער חיים שאולזון,

    השבמחק
  12. חיים כנראה שיש משהו אמת בדבריך אודות הסאגה סביב הקיטל, אם כי לא נראה לי שאתה מכיר את ר' ישראל מקרוב אולי רק מרחוק, כי אם באמת הכל ורוד כמו שאתה כותב עליו אני מאד מתפלא על כמה נקודות חשובות אשר מציקים לי מאד בזמן האחרון מאז שנטל את ההנהגה.
    ואלו הן:
    מדוע הוא נותן לאנשיו להשתולל בעיתונות החרדית היומית קרי, המודיע המבשר ועוד, שם החסידים שלו נשכבים לאורך ולרחוב ולא נותנים שיזכירו אפ' בר"ת או בגימטריה את אחיו הצעיר.
    ושמא תאמר אולי הוא לא יודע, אולי אבל אני לא קונה את הלוקש כי הנפשות הפועלים בענין אלו האנשים הקרובים אליו ביותר, ואני לא מדבר כאן סתם, אלא מתוך ידיעה מהנעשה בתוככי העיתונות בחדרי חרדים, ופוק חזי מה היה עם הסיקור של סיום הש"ס בשוויץ בו נאם אחיו הצעיר איזה איומים קבלו העיתונים לבל ינסו להזכיר ידיעה זאת תשאל בבקשה את מאיר פרוש.

    ועוד נקודה חסידיו מטרטרים לכל אדם חשוב שנקלע לטיש של אחיו הצעיר, רבנים ראשי ישיבות מג"ש ועוד, כולם מקבלים טלפונים כך שהם פוחדים לדרוך שנית אצל הטיש של האדמו"ר הצעיר.
    כך שאני רואה את תמונת הדברים הרבה יותר גרועה ממה שאתה רק מתאר ואיני רואה שום שמץ למידות טובות או כדו'.
    תקן אותי באם אנ טועה, אדרבה תברר הדברים לעומק ולרוחב.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.