רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

המכות בשבועות בגור עשו את שלהם ור' שאול לא לחץ ידי המברכים בברכת 'שנה טובה' ונאלץ על ידי טרוריסטים לתלות מודעה כי הוא אוסר להתפלל עמו בראש השנה בישיבה

שום דבר לא תמים בגור, גם מודעה תמימה מקורה בטרור קשה, ולא היה זה פלא מדוע אלפי חסידי גור שהגיעו לבית ה'פני מנחם' זצ"ל כמנהגם מדי ליל ראש השנה לברך את בני הרבי והרבנית הופתעו לראות כמה דברים שלא ראו בפעמים הקודמות

הראשונה, ר' שאול בניגוד לדרכו בעבר שלחץ את ידי המברכים ובירך אותם, הפעם התרחק ולא לחץ ידי אף אחד אלא רק הנהן עם ראשו, הוא פשוט פחד, הוא הוזהר לאחרונה על ידי כמה מאנשי הרבי כי יטפלו בו. אמנם הוא מצידו גילה דעתו כמה פעמים כי אין לו כל מחשבה לנצל את מצב הרבי, אבל מאחר ורמזו לו כי אם אינו רוצה סיבוב נוסף של חג השבועות - אז הוכה ר' בונים לווין רק מפני שהוא מתפלל יחד עם ר' שאול בליל שבת בביתו וכונה 'צדוקי' - שיתרחק מן הציבור

ר' שאול מאז שהרבי חולה נזהר מאוד, הוא חושש מכל צעד שלו גם כשאין בו כל שינוי מן העבר שיתפרש כמי שמתחבב על הציבור, ולכן השנה נזהר ולא לחץ ידיים מי שהיו שם מעידים כי ראשו היה כל הזמן בספר הוא הנהן בראשו ולא יותר מחשש שמא המרגלים יראו יותר מדי

אבל זה עוד כלום לעומת משהו אחר שהדהים וזקוק להבנה. בכל השנים נהוג היה בגור בראש השנה שמקיימים מנין קטן של כמה עשרות אנשים בבנין הישיבה, זה נעשה בשביל הרבנית של ה'פני מנחם' שתוכל לשמוע שם תקיעות, וכל שנה זה עובר בשקט. השנה אילצו את ר' שאול לתלות מודעה לפיו הוא אוסר על החסידים לבא להתפלל עמו וכי המנין הוא לבני המשפחה בלבד

מה שלא ידעו מי שראו את המודעה, כי הדבר נעשה באילוץ ולא מפני שבני הפני מנחם סברו שצריך מודעה כזו, הם לא תכננו לשנות דבר מן הנהוג בכל שנה, אך בשל מה שקרה בחג השבועות שהתפללו בליל שבת בביתו של ר' בונים לוין ועל זה יצאה חמת הטרור, ולאחר שהגיעה אזהרה שחלילה לא יתפללו מי שלא היו שם בעבר, לא היתה להם ברירה ותלו את המודעה

21 תגובות:

  1. מי אמר שזאת הפרשנות הנכונה אולי הסיבה כמו שנאמר כבר שהגאון לא רוצה לנצל את המצב הרגיש ובפרט שישנם כאלו שרוצים ללבות אש וירצו להגדיל את המנין ואת הטרררם
    סביב זה. ממילא כל נסיון להרים ראש כעת לא יהיה חכם
    ורק ירחיק אנשים. כך או כך ודאי שכל כוונתו של הגאון
    הנזכר הוא רק לשם שמים בלבד ולהרחיק את המחלוקת

    השבמחק
  2. פשוט חזקה על טרוריסטים שלא יניחו את חזקתם.

    במחשבה שניה, אולי אכן הפעם הם מנסים להרגיע את המערכת, בלית ברירה כפי שצופה ומבין אחיהם נחמיה, מכיון שאולי חוששים שקרוב יום "פקודה" [יעזור ה' ולא יהיה, רק ישלח ה' רפו"ש לרבי מגור], וע"כ הם מנסים באמצעות הזכרון הקצר של הציבור לעשות דימוי של "אי טרור" ורוגע.
    יש אומרים ש"ש.צבי" כבר תופס זאת וכבר משנה מעט כיוון בחודשים האחרונים. זה ניכר ונשמע גם על טרוריסטים ידועים בגור כדוגמת מאיר נ. לב (בן ר' ישעיה) מאשדוד, וישראל שטול מאשדוד, ישראל דנדרוביץ (המסור ה"מנדליסט"...)ועוד.

    השבמחק
  3. מה אתה ממציא שמות שאף אחד לא יודע בכלל אם קיימים?

    השבמחק
  4. איש לא ממציא שמות, וכל אלו שגרים במחיצתם יודע וגם מרגיש או הרגיש אותם עד זוב דם. אל תיתמם [זולת אם אינך גם באיזור שלהם, אז תברר אצל מי שכן לפני שאתה מדבר].

    השבמחק
  5. לא יעזור כלום
    כולם יודעים שבפועל לאחר 120 ר' שאול הצדיק יקח 95 אחוז אליו
    וגם אם הוא לא ירצה החסיים ירצו ויעשו אותו רבי בכוח

    השבמחק
    תשובות
    1. החסידים ירצו ויעשו אותו רבי בכח
      סליחה על הטעות

      מחק
  6. סליחה על הבורות, אבל במה הרבי מגור חולה?

    רפואה שלמה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אסור לדבר על כך. מה שניתן לומר, זה העדכון מבכירי גור - שהוא בריא לגמרי וזהו. היה לו איזה כריש ברגלו ועבר צינטור לפתוח את הכריש. ועכשיו הוא מתאושש מזה.

      מחק
    2. אליך אברהם בנימין,
      הכריש ברגל היה בתקופת שבועות ומה שיש לו עתה זה משהו אחר והרבה יותר חמור, הוא עבר ניתות והתקוה שזה הצליח את זה יידעו רק בעוד כמה חדשים אם זה לא ישוב

      מחק
    3. לחיים יצחק: האם עכשיו הכל נקי, או שלא ? ומנין ?

      מחק
    4. "קריש" "צינתור"

      מחק
  7. לגעתי אתה טועה, וחבל שתופתע, קח בחשבון אין לו אף 70 אחוז, ואולי אף הרבה פחות. כי יש המון צעירים ש"לא ידעו את יוסף", ואינם יודעים מה צריך לרצות, הם רוצים והולכים אחרי "משאות שוא ומדוחים" של כאלו שמגלגלים עינים לשמים ועושים תנועות בחיקוי הוריהם. ובפרט אם בכירי המערכת כ-אי"א יענקל ק. א.ב.ז ועוד, יעשו דרשות חוצבות להבות שקריות לצעירים על רצון הרבי בכך וכו' וכו'.

    חוץ מזה, שכמכיר את הנפשות, ר' שאול לא ירצה לריב על כלום וגם לא על המוסדות, וסמוך על ראש המערכת שדאג שהמוסדות ילכלו למי שצריך - לא לבני הפנ"מ. וכידוע הרבה תלוי במוסדות.

    אגב: אומרים שקו השבר של הרבי ואנשיו נגד בני הפנ"מ שאז החליטו להלחם ולחסלם, היה גם עקב שראו מה שקרה בפטירת ר' שלמה מבאבוב, שחתנו צמח "מכלום וסחף כ-39 אחוז, עקב היותו ראש ישיבה לצעירי הצאן.

    השבמחק
  8. ליצחק משה,
    הקהל של ר' ישראל הגר מויזניץ עבר 18 שנה של "לא ידע את יוסף" כפשוטם, האיש לא דרך במקום היה מחוק לגמרי ברמות שא"א לתאר, וכל המלחמות נגד ר' שאול לא מגיעות לקרסולי מה שהלך שם.
    אבל התגלה שם בויזניץ שאסור להתייאש וסוף הכבוד לבוא, מי שהקב"ה רשם אותו ברשימת המנהיגים כמו שאמר החידושי הרים, אף אחד לא יכול למנוע ממנו זאת.
    מה שנכון ומסתבר כפי המסתמן הוא שצפוי לראשונה פילוג בגור ולא משנה כרגע אם לר' שאול יהיה 95 או 60, עצם זה שכל מי שמתנגד אליו לא יישאר בפנים יגרום רק לאוירה נקיה יותר, עם או בלי מוסדות זה כבר לא משנה ראה את ר"א מסאטמר שהתחיל מאפס בלי שום בנין הכל הלך לרז"ל וכי זה הפריע לו לבנות הכל מחדש? יש חסידים יש גבירים יש סייעתא דשמיא וכל השונאים ייצאו עיניהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. נו נו, אקווה שלא תתבדה. מה שכן, אל תישן בשאננות. אני מדבר מידיעה היטב. ואיני יכול להרחיב יותר.

      מחק
    2. במה בדיוק אתבדה? בכך שכתבתי שאף אחד לא יכול לדעת כמה אנשים יהיו לו?! אני יושן בשאננות כי כבר למדנו ששום דבר לא צפוי ושום דבר א"א לתכנן, לכן בוא ניתן לזמן לעשות את שלו וכבר נרמז כאן שמאד תלוי באיזו סיטואציה הדברים יקרו והמבין יבין.

      מחק
  9. מדי הרבה אנשים לא קולטים שר' שאול לא צריך 95 אחוז ולא 60. אין לו עניין במספרים, יש לו עניין באנשים, שרוצים להתעלות באמת בתורה וביראת שמים. גם אם זו לא תהיה חבורה גדולה, זו תהיה חבורה קדושה ונקיה עד כמה שאפשר.
    בבית מדרשו לא יהיו 15,000 שיצעקו אמן יהא שמיה רבא מבורך, אבל יהיו 150 שבמעשיהם יקדשו שם שמים.

    ובנפרד - תגידו לי, מי רוצה להיות מנהיג לעדה ענקית עם מאות בחורים מבוגרים, מאות חולים במחלות קשות, מאות זוגות עם בעיות שלום בית, ועוד כהנה וכהנה מיליון צרות (כמו במקומות אחרים, אבל כאן המספר עולה ביחס ישיר לגודל החסידות!)
    מישהו מכל המתמודדים חושב שהגיוני שהוא ינהיג עדה כזו? מישהו מהם חושב שיש לו כוח ואפשרות לעשות זאת? לדעתי, ואני אחד ממעריציו הגדולים של ר' שאול, אפילו הוא עם כושר הנהגתו לא יכול, בדרך טבעית, להתמודד עם אינפלציית המצוקות הקיימות.
    (ואם תגידו: 'רבי מקבל כוחות שמיימיים' - אענה לכם ע"פ לשונו של הקוצקער: 'אז תבחרו מטאטא בתור רבי'. )

    השבמחק
    תשובות
    1. 'אז תבחרו מטאטא בתור רבי'

      אהבתי!

      מחק
    2. אדייק בדברי - זה אני הכותב הקודם - האמרה הקוצקאית הייתה: 'אם עשרה יהודים יאמינו במטאטא באמונה שלמה, הוא יחולל להם מופתים'.
      התמימים פרשו זאת כך: עלינו להאמין באמונה שלמה ברבינו, היות ובזכות אמונתנו נזכה ויושפעו עלינו ישועות.
      החריפים אמרו: אם אתם רוצים מופתים וישועות, קחו לכם מטאטא והאמינו בו. רבי לא נועד למופתים אלא לקרב יהודים לעבודת הבורא.

      מחק
    3. החסידים השוטים כדרכם, גם בחרו במשך השנים להכיח את סיומו של האימרה הקוצקאית הנ"ל [שעשרה יהודים שיאמינו במטאטא, הוא יעשה מופתים], "אבל יש לזכור שמטאטא נשאר מטאטא" ......

      יש גם מעשה נפלא שר' אייזל חריף [כמדומה] פגש פעם במכרו מאז ר' אברהמ'לי וינברג בעל יסוד העבודה מסלונים, והתפלא עליו על שגם הוא נהיה אדמו"ר, איך זה מתאים לך ?
      ענהו הסלונימער, הלא מיצנו שבכוח קבוצה מבני ישראל לקדש באמת, כגון כשקורא יהודי "שם" על פירות שיהיו תרומה, הם נהיים קדושים.
      ענהו ר' אייזל: ר' אברהם כבר שכחת משנה מפורשת: חרש שוטה וקטן שתרמו, אין תרומתם תרומה ... [דהיינו, שמה שהחסידים מקדשים רבי לעצמם, לעיתים אי"ז מתוך העמקה ובחירה, רק רגש והתלהבות ממשהו ...].

      מחק
    4. הרבי מקוצק לא אמר כזה דבר. 1000 דולר מתנה למי שמביא לי מקור אפילו כלי שלישי שמודפס שטות כזו.
      זו אגדה מטומטמת שמי שהמציא אותה כנראה רצה לכסות על משהו וד"ל.

      מחק
  10. להערכתי הרוב יעשו "מה שהרוב יעשו", כלומר כמעט כולם לא ממש משנה להם מי יהיה העיקר תביאו להם מישהו שיסכים שנסמוך עליו ואנחנו כבר נהפוך כל מהלך שלו וכל גחמה לדבר ענק ושמימי ומרגש הגורים אלופים בזה אפשר להתלהב מכך שאלפי הילדים לומדים אותו הדבר בדיוק במידה שהיה אפשר לצאת מהכלים מכך שכל אחד לומד לפי היכולות האישיות.
    לכן בשביל להעריך אם יהיו אנשים לר' שאול וכמה יהיו צריך דבר ראשון לדעת איזה הלך רוח יהיה אז בציבור שהוא תלוי בכלל בנסיבות ובסיטואציה ועוד דברים שאינם בשליטת אדם.
    נכון הוא שלר' שאול למי שמכיר אותו לא חסר בכלל להיות אדמור ואם הוא אכן ינהיג אז יעדיף קהל כמה שיותר קטן וגם זה בעל כרחו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.