רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 בספטמבר 2012

מלחמת הקיטל בויזניץ בעיצומה - הרב וואזנר פסק שזה שייך לר' מנדלי - בינתיים מציעים פשרה כל אחד מהם ילבש יום אחד את הקיטל

אני מזהיר כי מדובר בגירסה המנדליסטית, על פי גירסה זו הרב וואזנר קבע כי הקיטל שייכת לר' מנדלי, אבל אמר כי אין לו כח עתה להכנס למחלוקת הזו

אם גירסה זו נכונה יתחלקו בראש השנה הבנים, יום ילבש ר' ישראל את הקיטל ויום ר' מנדלי, אבל האחרון תובע התחייבות בכתב כי הקיטל שייכת לו

נמתין ונראה איך יגמר הסיבוב הזה במאבק על הקיטל

5 תגובות:

  1. קשה להאמין שהרב וואזנר יפסוק בלי לשמוע את שני הצדדים הוא חכם יותר מזה.. אל תעשו ממנו הדיוט

    השבמחק
  2. יש לי הצעה של פשרה בין האחים. יש לתת את הקיטל לאדמור מדז'יקוב.

    מה יעשו האחים במקרה של ראש השנה בשבת. האם יטלטלו את הקיטל?

    כבר הבהרתי כי אין בעיה השנה כיוון שאין לובשים קיטל בשנת האבל הראשונה.
    אבל כבר הוכיחו האדמורים מויזניץ שההלכה אינה אבן נגף לרצונם בבגדים חדשים ואופנתיים. פשוט הם שמים פס על ההלכה, ואחרי המבול.
    איזו הנהגה מופלאה.

    השבמחק
  3. כל הירא לדבר ה' שיגנוב הקיטל בעוד מועד, ושירד כל הפרשה הזה מהשולחן, מדובר פה בהמשך כיבוד גדולי ישראל בזמננו, כעת מה שיהי', פשרה או לא, זה יביא לדור הבאה להסתכל על מנהיגינו בעין נמוכה, שהרי באם מענדלי יקבל הקיטל כל הזמן אז לא יכבדו ישראל שהוא לא זה, ואם יחלקו את זה בשני הימים (א' מי יקבל יום ראשון [אולי ע"פ גורל?] וב') זה נראה שלא ציית לדברי אביו וכו'.
    מי שמבין טוב, ומי שבידו לגנוב (ואין דבר העומד בפני הרצון) שיעשה זה באופן דאחישנה, בדרך ישר או בעקיפין, לא עת לשו"ט, הנה יום הדין, מהרי, מהרי... !!!

    השבמחק
  4. חה חה חה

    יש פה בילבול בין מושג פס"ד לבין דעת תורה.
    פס"ד מוציאים ע"י שמיעת שני הצדדים,
    ו"דעת תורה" אינה מיועדת לפסיקת דיני ממונות.

    כנראה, הכותב והחבורה אליהם מיועד הפשקוויל, כבר אינם מבחינים בין פס"ד ל"דעת תורה" ולפסיקת הלכה.

    הכל מעורבב ומבולבל
    אכן "דלעת תורה"

    השבמחק
  5. כולם יכולים להיות רגועים.
    אין כאן אפילו "עשן" בלי אש.

    הידיעה הזו נכונה בדיוק כמו הידיעה הבאה על ויזניץ ... אין שום פסק דין ושום התבטאות של הרב וואזנר בענין ויזניץ, אין שום מתח בנושא, חוץ מבמוחם הקודח של ההייליגע ההזויים המשועממים שדבקים במעשיהם ברבם. ומתוסכלים ממצבם בציבור, שרבם מקוטלג כהזוי שבאדמורי"ם. עליהם מתאים מה שכותר בי עקיבא איגר על הפסוק בפרשת כי תבא "והיית משוגע ממראה עיניך אשר תראה" - שניתן יהיה להשתגע מהמנהיגים ["עיניך - עיני העדה] ושגעונם. כל האדמו"ר מחברו - משוגע מחברו.

    הם כשגמרו לעשות שוב ושוב ספונז'ה על כל המקומות שרבם הולך לדרוך ... ולאסור לעבוד באספלט של קילומטר מאיפה שהוא הולך לדרוך, הם גמרו לאסור לעמוד קילומטר ממקום הסטנדר ההייליגע ולא לעמוד ח"ו עם הגב לסטנדר[אף בשטיבלך ובזמנים שלהם שההייליגע כלל לא נמצא שם]

    אין כמות מויזניץ של נרשמים לדזיקוב, ואף אם יש, את ר' ישראל מעניין דברים נשגבים מאלו בימים קדושים אלו, הוא לא עושה הצגות בידים והרגלים ומשמין כמו פרה, זה לא מעניין איש בויזניץ של ר' ישראל.

    אין שום איומים של כוללי ויזניץ, ההייליגע משוגעים פשוט טועים ומתבלבלים, הזמן של הטרור בויזניץ הסתיים לפני 11 שנה. מרוב תסכולם הם ממציאים עניינים שלא היו ולא נבראו, בזה הם דבקים ברבם ההזוי, שיערב להם. נאה להייליגע שטויות מהייליגע.

    גם אין סיכוי שרב יפסוק בנושא, כי ההייליגע אינם מחוייבים לדין תורה - לא בזה ולא בצוואה של הישועות משה שיעוף לחו"ל, כי שוטנ וקטן פטורים מלציית לדין תורה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.