רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

מה קרה שהחזירו את ר' פתחיה ליצמן לסביבתו של הרבי האם הטרור חוזר לגור או שלא הוא עמד מאחורי הטרור?

לאחר הרחקה של שלש וחצי שנים מסביבתו של הרבי הציבור בגור היה המום לראותו חוזר, ולא סתם חוזר, הוא שוב בסביבות הרבי שאף הקדיש לו זמן ודיבר עמו, הוא חזר לעמוד במקומו לצד בני הרבי, מה קרה, האם באמת הטרור חוזר לגור, או שמא משהו אחר קורה ולאו דוקא הוא זה שהפעיל בעבר את הטרור

אין זה סוד שבגור נשמו לרווחה כאשר ר' פתחיה ליצמן הורחק מהרבי, ההרגשה היתה שהוא עמד בראש הטרור האכזרי כנגד כל מי שהוא לא אהב או ביקש להרחיק, הוא היה אחד הגורמים שעשו עוול לרבי שיצרו לו דמות של מי ששולח טרוריסטים לפגוע במי שיש חשד הכי קטן שהוא לא במאה אחוז עם הרבי או חלילה וגרוע מכל אוהד את משפחת הפני מנחם, וכשהוא הורחק יכולת להרגיש באנחת רווחה אצל כל כך הרבה מחסידי גור שאמרו הנה סוף סוף יש סיכוי שיוכלו בגור לחיות מבלי לפחד מטרור

אבל תופתעו, לאחרונה החזירו אותו, וכמה סיבות לכך, הראשונה, הוא שולט על הסמינר בירושלים השווה הרבה כסף וגם הרבה כח ולא רוצים להפסיד את זה, ויש המוסיפים כי לא הוא זה שעמד מאחורי הטרור האלים אלא אחרים

אין זה סוד כי ר' נחמיה בנו של הרבי מנקה את בית הרבי מן הטרור ומכל מי שגרמו לרבי תדמית טרוריסטית, הוא אמר לאחיו כי אם הם רוצים שהאדמורו"ת תשאר במשפחתם הם חייבים לשנות כיוון להוכיח כי המשפחה נחמדה ומתרחקים מטרור, אם ימשיכו במעשים הללו בסופו של דבר הם יפסידו. לא כל האחים מסכימים עמו, חלק סבורים שצריך להגביר את הטרור, אבל שוב, ר' נחמיה סבור אחרת והוא אכן עשה הרבה טובה לאביו בתקופה האחרונה הוא שינה את התדמית ורבים מוקירים לו טובה על כך. לכן היה זה פלא לראות שוב את ר' פתחיה ליצמן בענינים, אצל רבים חזר החשש כי גור חוזרת לטרור הפנימי

ר' נחמיה הבטיח כי חזרתו של ר' פתחיה ליצמן לא תהיה עוד קשורה בטרור כלשהו, מחזירים אותו לענינים מפני שהרחיקו אחרים וזקוקים לו עתה, אבל לא יתנו לו יותר להפעיל טרור, הוא הוזהר שלא ישוב למעשיו מאז

ימים ידברו, אנו נעמוד על המשמר, מבטיחים להלחם בכל מי שיפעיל טרור מן הסוג ההוא

14 תגובות:

  1. בענין השינוי בגור: השאלה הגדולה היא האם זה שינוי כיוון אמיתי, [קשה להאמין שמה שבמשך 16 שנים דגלו ועשו, פתאום יְשַנו פאזה ב-180 מעלות בגישה והשיטה ???].

    או שזה רק באופן זמני, לצורכי "בחירות", כדי להשכיח את זוועות הטרור, ולעשות "כאילו" שהאשמים בדבר כבר לא באיזור, עד שיתבהרו העניינים. וכש[הרבי יבריא ו]שוב יירגעו המשפחה ולא יחששו מ"קולו" של הציבור ביום פקודה, יחזרו להרגלם ולטבעם ...

    זה לא פתחיה ליצמן אשם. הם סך הכל לא אמורים להיות "דוגמא" לציבור, הם אמורים להיות אנשים פשוטים. אי אפשר שוב ושוב להטיל את ההאשמה על ה"שלוחים".
    בקהילות בהם ידעו על אי רצונו של הרביים בטרור, איש לא העז לעשות טרור.

    לדוגמא חב"ד בפרשיית הרדיפה של סאטמר, ופרשיית המחלוקת עם הליטאים, ועוד.
    וכן ויזניץ בשנים לאחר שר' ישראל חזר.
    וכן ב"תקופות מסויימות" בבעלזא.
    וכן הפני מנחם [ובטח הבית ישראל, יש ע"כ סיפורים לרוב] בתקופתו בלם "בגופו" עשיית "סדר" ברודפיו.

    השבמחק
  2. יש לציין שחוץ מנחמיה, גם בן הרבי "ישראל מנחם" יש לו לב טוב, וכן - במיוחד הבן הגדול אברהם מרדכי. [הכל כמובן יחסית לְמה שניתן לצפות מכאלו שגדלו כבני / נכדי אדמורי"ם ...].

    אך בכל מקרה, שיטת ההתנהגות בגור לא היתה תלויה בהם, רק במנהיגים. אם נתנו אור ירוק לטרור או לא. תלוי בתקופות. אומרים שהיום יש רצון להיות נחמד עקב המצב. יש לקוות שלא ישתנה כשתיגמר הסיבה..

    השבמחק
  3. אקרמן צודק (המגיב בשם אקרמן ולא חלילה אקרמן האמיתי!!!!) סימו לב, יש מצב שפשוט היה כאן אחד שקיבל איזה אירוע מוחי ומאז הכל השתנה, לא זורקים לא מרביצים לא מטרידים.... מעניין האם זה קשור, יתכן שליצמן בסך הכל היה חייל של ההוא!?!?! או אולי זה אחיו שידוע שאחד עקשן ותקיף שהפעיל אותו.
    ימים יגידו!

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה (המגיב בד"ה אקרמן צודק), טועה קצת: לא ההוא שקיבל ארוע מוחי אשם, כי גם הוא רק חייל ממושמע. לא ייתכן שהמנהיגים תמיד יתחמקו מאחריות בתירוץ של "לא ידעתי לא שמעתי".

      חוץ מזה, הרוגע הגיע רק לאחר 10 [לא פחות. בדוֹק ותיזכר] ארועים נוראים בענייני בריאות וחיים בגדולי המערכת של גור, ההוא מהארוע מוחי הוא רק 1 מתוך 10.

      מחק
    2. אני חולק עליך!!! תחשוב טוב אדם שיושב כל היום בחדר סגור והמידע "היחיד!!!" שהוא מקבל זה רק מה שמי שעמד בדלת רצה שהוא יקבל ואתה יודע טוב מאוד שהיו אנשים שניסו לספר לו על כל מיני דברים ומהר מאוד הם היו שחוטים בחוץ (אני לא רוצה לכתוב שמות אבל זה ידוע לכולם) ועכשיו השתחרר "הדלת" או לחילופין ר' נחמיה עומד שם ןכל מה שהוא רוצה זה שיהיה לאבא שלו חיים רגועים! לכן הכל השתנה. זו דעתי.

      מחק
    3. אז מדוע אצל הפני מנחם זה לא קרה, ואף אצל הבית ישראל - קרה ההיפך ??? וכן אצל הלובאוויטשער, והבאיאנ'ער ועוד ועוד.

      תמיד היה פה ושם תקלות, אך כזה טרור ממוסד ? מעולם.

      המציאות מוכיחה שכל האדמורי"ם שהיו באמת נגד טרור, לא היה טרור [חוץ מתקלה פה או שם אולי]. זו עובדה.

      מחק
    4. לא יתכן ולא מצאנו באף מקום שהיה טרור, אם הרבי דלהם היה עדין באמת ונגד טרור ונקמה, אין כזה דבר.

      אני אישית יודע על כו"כ אנשים חשובים שניסו לשכנע בקו"פ ורק עוררו עליהם זעם. גם ידוע כמ"פ שהיה ויכוח אצל הקו"פ על דרכי פעולה [למשל בחשון תשס"ט בשטיבל מלצר], וההכרעה היתה לצד מסויים "תמיד". גם מימון משפט אקרמן הידוע נגד "פלוני אלמוני", היה במימון מלא בהוראה ישירה.

      מה שקורה עכשיו, הוא שפשוט כולם - עד "למעלה למעלה"[כמעט, חוץ מ-2 הבנים הצעירים שכנראה לא מודעים למצב...] מבינים שכדאי לעת כזאת עד שיתבהרו העניינים להפגין רוך ונחמדות

      מחק
    5. יתכן שאתה צודק בבחירה של מי שעומד (עמד)בדלת אבל אני ממש לא מסכים איתך יותר מזה. ברגע שכבר ה"דלת" הייתה תפוסה אם האנשים האלו והם החליטו מה הוא ישמע ומה לא אז מה אתה רוצה ממנו?

      מחק
    6. אף אדם או עסקן אחר לא היית מצדיק בתירוץ שחוק כזה. בפרט שמפעם לפעם יש עדויות ברורות "בטעות" על כך שהראשים ידעו ואף כיוונו וציוו.

      תמיד, הרביס התרגלו לזרוק האחריות על הסובבים, וזה מאוד לא יפה. כל פעם מאשימים ש.ג. אחר.
      כך נהג הסקווירער, הבעלזער [עד השנים האחרונות. מאז עפי"ר כבר לא], ר' מנדלי הגר כששלט בכל ויזניץ, ר"א מסאטמר בחיי אביו, ועוד.
      [גם אולמרט ושרון - להבדיל, טענו וטוענים "לא ידעתי מכלום, רימו אותי].

      אלו מהמנהיגים שהיו באמת נגד טרור, אס לא היה טרור. זה בדוק !!!

      מחק
    7. מה אעשה שאני אישית יודע על מקרה שאחד מבכירי חסידי גור שהוא איש אמת וצדיק, שהתנצל והבטיח שעשה מה שעשה רק מאחר שקיבל הוראה "אישית" מגבוה ממש.
      וכן עוד הרבה מקרים דומים.

      מחק
  4. אנונימי 1 אתה כותב על הבנים של הרבי מדבריך רואים שאתה ממש לא מכיר את בניו האחרים של הרבי מורינו ר' ש.צ. ושב ועוסק בתורה יומם וליל! מורינו ר' דוד שגם יושב ולומד תמיד.
    אז בבקשה לא לנסות להשמיף את הבן השני שגר באשדוד ואתה מבין מה אני מתכיון......

    השבמחק
    תשובות
    1. לצערי אני מכיר גם מכיר. הם טרוריסטים לא קטנים. הגדול יותר טרוריסט ומפעיל טרוריסטים וחולה גדלות "על רמה". השני מעט פחות עקב שחמיו ממַתֵן אותו כנראה, אך גם הוא שווה את שלו - ראה ערך בונים לוין, או הרדיפה של מנחם אירנשטיין, ועוד ועוד. הוא רק יודע יותר להיזהר [לאחרנה גם ש.צ. למד זאת...].

      הם שניהם לא מתמידים כלל, הם אמנם לומדים יותר מאחיהם, אך מעניין אותם עוד כמה דברים יומם ולילה לצערנו...

      הלומד ואינו מקיים ואינו מתנהג כיאות, אינו נחשב כת"ח כך קבעו חז"ל.

      מה לעשות שאלו שפחות לומדים שם, הם פחות אכזרים ?????

      מחק
  5. חיים יש איזה סיפור בערד שזרקו 2 חסידים שעסקו בנדל"ן?!?!?! תן לנו פרטים

    השבמחק
  6. מה אתה מדבר אותו אחד שגר באשדוד מפעיל את שחירי החרב אז בבקשה תרגיע ומהר לפני שיתחיל כאן רשימת שמות שהם החיילים שלו. (ובינהם ליצמן היה ידוע ככזה....)

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.