רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 11 בספטמבר 2012

בריסק: אל תכפישו אותנו עם שמו של הרב שך הוא תפס עלינו טרמפ

תלמיד בריסק כותב:

הראו לי קטע מהאתר אצלכם שמאן דהו כתב שיש ראיה שהרב שך שהוא גדול הדור מההסכמה שנתן מרן הגרי"ז זצולל"ה לספרו של הרב שך "אבי עזרי".
 
לצערי אני שומע את הטענה המגוחכת הזאת מהבני ברקים כבר כמה עשרות שנים, לשמחתי הגדולה חלקם כבר התפכחו והבינו עם מי יש להם עסק, ומי זה הרב שך והסובבים אותו.
 
על כל פנים אני רוצה פעם אחת ולתמיד לנפץ את השקר הגס שהרב שך ניסה לנכס לעצמו את בריסק ובכך להכפיש ולבזות את כל בני מרן הגרי"ז וחתנו הגדול מרן הגרי"מ זצ"ל, וכאילו הוא סמוך איש מפי איש עד להגר"א דרך מרן הגרי"ז והוא נחשב ל"מעתיקי השמועה".
 
לרב שך אין כלום עם בריסק. אמנם הוא הסתובב שם,  אך לא יותר מכך. כל הסיפורים הומצאו לאחר פטירת הגרי"ז. כולל ההמצאה השקרית של הרב שך על העדות של הגרי"ז שאמר לו שצריך ללכת להצביע, שכמובן פורסמה לאחר הפטירה, ובכך הפוליטיקאים של אז היו חייבים לו ונישאו אותו מעל כל השרים וכך נהפך הרב שך לראש כל בני הגולה.
 
הרב שך היה טרדן. ומרן הגרי"ז נתן לו את ההסכמה כטובה אישית של ראש ישיבה צעיר, לעודדו, כפי שסיפרו לי שהרב שך התחנן בפני הגרי"ז שזה יעזור לו וכו', והפעיל קשרים ולחצים.
 
מעניין שכל בני הרב מבריסק מדברים עליו כל דבר אסור ומתעבים אותו בתכלית התיעוב והשנאה. כפי שנאמר על יצורים מעין אלו תכלית שנאה שנאתים, ומספרים על אישיותו המושחתת והמופקרת, כל הנהגתו היא ההיפך מבריסק והדומה לו.

כבר לא לדבר על הפשע שעשה עם ההיתר מאה רבנים לבתו של ר' מיכל פיינשטיין נכדתו של מרן הגרי"ז. הרב שך בנה את הקריירה הפוליטית שלו על הגב של בריסק, וכאשר הפך את עצמו לאליל בכח הזרוע, האלימות, העיתונים, מפלגת התורה שהקים, הוא שכח מבריסק וכבר יותר לא היו קיימים.
 
אמר לי אחד מבניו של מרן הגרי"ז שהרב שך הוא בבחינת "ת"ח שאין בו דעת שאפילו נבלה טובה הימנו", ואמר שרק צרות ראו "מהאיש המופרע הזה", כלשונו.

 והערה נוספת, אנשי מפלגתו של הרב שך טוענים כי מרן נתן לו מכתב, אל תשכחו הקוקניקים מציגים מכתב ממרן הגרי"ז איך שהוא מכנה את הרב קוק "פאר הדור"
 
כל מה שבאתי לכתוב כאן, תפסיקו להדביק לנו את האיש הזה על בריסק. תשאירו אותו לפוניבז' בבני ברק...

8 תגובות:

  1. מרוב כמות האש שנישפכת על [יחברה הוא היה המנהיג זה לא איזה סנדלר] הרב שך. אני כבר מתחיל לפקפק באמיתות העניין שנמצא כאן. שאולזון אם הקמת את הבלוג כדי להשחית סופית את דמותו של הרב שך הצלחת חלקית. אבל עכשיו זה כבר מגוחך, אני בטוח שדברים טובים יש למה לא לפרסם?

    השבמחק
    תשובות
    1. אהיה איתך כנה, אני לא צריך כל עבודה והשקעה בענין הזה זה מגיע מהגולשים, הם אלו שכותבים, ואם תשים לב כתבתי שזה הגיע מתלמיד בריסק

      אם אני הייתי כותב בענין ההסכמה שהוא קיבל מרבה של בריסק הייתי מעלה את מה שכבר כתבתי בעבר, ציטטתי את דברי כמה מגדולי האחרונים ביניהם הרב אלישיב ור' חיים קנייבסקי וכמה אחרים שבדורנו הסכמות זה ענין של חסד, ובדור הקודם כבר היה כך עם הרבה ספרים, ובמקרה של הרב שך אני יכול להוכיח שזה רק היה חסד בתקוה לעזור לו להתגבר על מזרחיותו, אז הוא היה ר"מ בישיבה מזרחיסטית

      מחק
  2. אז מה קרה אז הגרי"ז מבריסק נתן הסכמה למנוול שך,כמובן שהרב מבריסק היה יהודי ירא שמים,הרב מבריסק אם באמת הוא נתן לו הסכמה,זה מראה שהוא היה תמים בנוגע למנוול שך,צריך גם לזכור ששך התחיל את מחלוקת בגלוי בתש"ל,אחרי הפטירה של הרב מבריסק שנפטר בתש"כ.

    השבמחק
  3. מו"ר ר' דוד סולוביצ'יק שליט"א סיפר לי אישית בזה"ל "דער טאטע האט פון אים (-לייזער שאך)גארניט געהאלטן אבער גארניט! נאר וואס? ער(-לייזער שאך) פלעגט יעדן טאג ליינען דעם בלאט -ער האט זיך שוין יעמאלט געצויגן צו פאליטיק- ממילא האט ער גוט גיוואוסט וואס טוט זיך אין גאס, פלעגט דער טאטע מיט אים ריידן צו הערן וואס קומט פאר אין די נייעס" עכ"ל של מו"ר ר' דוד שליט"א מה שהעתקתי מילה במילה תיכף לאחר ששמעתי זאת מפיו.

    השבמחק
  4. לתרגם בבקשה יש שלא מבינים ייידיש תודא

    השבמחק
  5. האבא ממנו (לייזער שך) כלום לא אחז אבל כלום! רק מה? הוא (לייזער שך) היה נוהג כל יום לקרוא את העיתון - כבר אז הוא רץ לפוליטיקה - ממילא הוא ידע טוב מה קורה ברחוב, נוהג היה האבא לדבר איתו ולשמוע מה קורה בחדשות.

    השבמחק
  6. אמר אברהם הספרדי איש התוכחה הירושלמי: אם כל כך הרב שך נלחם בליטאים ובבריסק והרס שם כל חלקה טובה בבריונות זה כבר מראה שהוא מלך וראוי למלוכה לקיים מה שנאמר אצל מלכות דוד "אבי ייסר אותכם בשוטים ואני אייסר אותכם בעקרבים"... אגב שדיברתי היום עם מו"ר הצדיק הגאון רבי יעקב פרידמן שליט"א אבי הישיבות בנגב וראש ישיבת תפרח על עזותו ושנאתו של ר' חיים שאולזון להרב שך, הוא שאל אותי בתמיהה: "מה השוטה הזה עדיין חי"?

    השבמחק
  7. הדברים כאן לא הגיוניים כשהרב מבריסק נותן לו הסכמה חריגה

    "לא לדידי ולדכותי לתת לו הסכמה והוא כאחד מגדולי דורנו"

    זה הרבה מעבר לרצון לעשות לו טובה בעלמא,

    אם דעתו האישית שהוא לא ברמה של גדולי הדור, הוא לא היה מגזים עד כדי כך,והיה מסתפק בהסכמה הרבה יותר מתונה, וזה היה מספק ומחמיא למקבל ההסכמה.

    ניתן לשער שבדרך ההנהגה הוא לא היה תומך בו כלל.
    אבל א"א לקחת ממנו את ההתמדה המופלגת שלו ואת הלמדנות ויגיעת התורה.

    אבל ההנהגה....

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.