רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

בנו של הרבי מגור: ימי הכעס עברו ומעתה יהיו הימים לרצון - הוא מסביר את מצבו של הרבי

אימייל שעובר בין החסידים בגור בימים אלה:

קטע מתוך דרשת מורינו ישראל מנחם בן כ"ק האדמו"ר שליט"א ו' אב תשע"ב בביהמ"ד רלב"ח בכנס חיזוק לקראת תחילת לימוד הש"ס במסגרת ה'דף היומי':
 
משה רבינו היה בשמים מאה ועשרים יום, ארבעים ימים ראשונים משבועות עד שבעה עשר בתמוז היו ברצון, שלמד וקיבל את התורה, ארבעים יום האחרונים מר"ח מאלול ועד יום הכיפורים היו ברצון, שפעל בתפילתו ללוחות שניות ולבניית המשכן, והימים האמצעיים שהם משבעה עשר בתמוז עד כ"ט באב היו בכעס, שהיה צריך לרצות את השי"ת על חטא העגל שלא יכלם. וכך כותב רש"י בפרשת עקב: 'מה הראשונים ברצון אף האחרונות ברצון אמור מעתה אמצעיים היו בכעס'.
 
הארבעים יום הראשונים משבועות היו ב"ה ברצון, על אף הקשיים שהיו לפני חג השבועות זכינו בחג השבועות לראות את הרבי יוצא ונכנס לפנינו בקבלת התורה, ולאחמ"כ הבר מצוה והחתונה וימי המשתה, שהכל התנהג כרגיל עד מוצאי שבעה עשר בתמוז.
 
הימים האחרונים מר"ח אלול יהיו אי"ה ברצון, שנזכה שהרבי שליט"א יוטב מצבו ונזכה לראותו ממשיך לצאת ולבוא לפנינו בימי הרחמים והסליחות. אמור מעתה אמצעיים בכעס, הימים האמצעיים זה הארבעים יום שהתחילו בי"ז בתמוז הם בכעס.
שמעתי כמה פעמים מהרבי שליט"א על פשר הלש של רש"י 'אמור מעתה', שהימים הראשונים והאחרונים שהיו ברצון זה אמר השי"ת בעצמו, אבל הימי כעס זה 'אמור מעתה' זה תבין מאליו. גם אנו בימי הכעס אמור מעתה, כל אחד צריך להיות בבחינת אמור מעתה, להבין מעצמו במה יכול להתחזק, ובכח אמור מעתה זוכים למשוך רחמים גם בימי הכעס.
כמה מדויקים היו דבריו כאשר בראש חודש אלול זכינו ברוב עם הדרת מלך לשמוע ברכת "הגומל לחייבים טובות שגמלני כל טוב" מפ"ק כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ויהי לפלא.
ויה"ר שיזכה לאריכות ימים ושנים מתוך בריות גופא ונהורא מעליא ולקבל פני משיח צדקינו ומלכנו בראשנו אמן ואמן

40 תגובות:

  1. והנה כבר בתחילת היום, הבלוג היומי נגד גור
    בוקר טוב ניו יורק

    צפי לתספר תגובות יש למישהו?
    אני מהמר על לא פחות מ45

    השבמחק
    תשובות
    1. מדוע זה נגד, מה רע בדברים, הוא דיבר דברים מאוד יפים

      מחק
  2. בוקר טוב לוין

    השבמחק
    תשובות
    1. ובוקר טוב גם לך ישראל שטול הבריון האלים

      שלמה צבי בטח מתפוצץ מקנאה למה כתבו רק על ישראל מנחם ולא עליו...

      תגיד לו שבכל מקרה החגיגה של כולכם לקראת סיום, כך שפוסט אחד פחות או יותר אצל שאולזון, לא זה מה שיציל אתכם...

      כל כלב (ובפרט כלבים מגודלים כמוכם) בא יומו!
      והיום הזה מתקרב בצעדי ענק!!!

      מחק
    2. עוד פעם אתה צועק, מצויין ! זה לא יעזור לך לדבר נגד אחד או כל בנים מהרבי שידועים כעובדי השם שחיים בשלום , לך אצל הבני דודים ותנסה קודם כל לעשות שמה סדר.

      מחק
    3. חי חי חי

      אתה חי בסרט?

      אלא אם כן אצלך להרביץ ליהודי נקרא "עבודת השם" כי אז אכן לא קל להתחרות בעבודת השם של שלמה צבי, ומחג השבועות גם דוד נהיה עובד השם מופלג...

      הציבור יאמר את דברו, ובקרוב ממש!!!

      מחק
    4. תפסיק כבר עם ההסתה לרצח!!

      מחק
    5. בוקר טוב גם לכם - ישראל שטול, ישראל אקרמן - וחותנו יצחק משה גוטרמן, דנדרוביץ מערד, שווירץ בְּנֵי שמואל וא.מ., יוסי שפיץ, אברהם משה קליינלרר, אברהם גוטסמן, משה אושרי.

      מחק
    6. הוא אולי רק מסית, אבל אתם רצחתם ושפכתם דם של עשרות ויותר במשך 15 שנה, כולל של הפנ"מ.

      מחק
    7. הסתה לרצח ? מי אינו זוכר את ההליכה לכל המקובלים למען פטירת הפנ,מ. ואת התנהגות המערכת הנוכחית בהלווית הפני מנחם ובשבעה ומיד לאחריה, "שמחת חתונה" היה קטן עליהם. את ירידתם לחייו "בגלוי", בפקסים וכתבות וסגירת ברזים, ובשילהות צעירי הצאן נגדו. שתקו, כי יש לכם "זכויות יוצרים" בנושא...

      מחק
  3. שאולזון איך לא ידעת מזה לפני שבוע כבר?
    לא עדכנו אותך?

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה רואה את התמונה המקורית קיבלתי רק עכשיו והיא עלתה לפני כמה דקות

      אמרו לי כבר בבוקר ששלחו לי אותה אבל משום מה לא מצאתי אותה

      מחק
  4. שאולזון
    אם התחלץ לכתוב מאנונימי סימן שאתה מפחד
    והתחלת להתנהג כגנב במחתרת כלוין
    יומכם קרב בצעדי ענק!!!!!!!!!!!
    המפקד אמנם בארה"ב אבל נתיניו בארץ
    הם כבר יספרו לך

    השבמחק
    תשובות
    1. לא רק בארץ
      גם מבלגיה אפשר להיות בקשר במייל וכדומה

      מחק
    2. כן כגנב לא כגנב, העיקר שלא כרוצח כמוכם. "קול דמי אחיכם זועקים מן האדמה". הרסתם את גור. לכלכתם את שמה ואת שם הרבי שלכם. הרסתם את "אמונת החכמים" של מאות רבות בגור. חידלו ושובו.

      מחק
    3. האמונה שיש בגור, פשוט לא להאמין, אנשים מאמינים בכל לב ובכל הנשמה, תתפוצצו כולכם, לא יעזור לכם להשמיץ. ב״ה גור עוד לא היה במצב טוב כזה מאחרי המלחמה השנייה. וד״ל מי שמכיר קצת היסטוריה

      מחק
    4. מאז איזו מלחמה גור לא היתה בכזה מצב טוב ? במלחמה עם שאול אלתר ? או עם הישועות משה בתש"ס ? או עם הסלונימר בתשנ"ט תשס"ט ? או במלחמה בפנים ששלחו "אוטו פורים" בראשות אקרמן בירושלים ובראשות וינרייך ולב בב"ב לאנשים להרביץ ולחמוס ? או במלחמה נגד רחמיסטריווקא בתשס"ז - תשס"ט ?

      אם למצב השפל הזה בו אחוזים עצומים מגור איבדו את האמונה בשיטת הבע"שט [בסתר עם ידידיהם כמובן, הם למדו להיזהר על נפשם] בגלל הדברים הנוראים והדוגמא השלילית, זה נקרא מצב נפלא , עדיף מצב שפל ...

      מחק
    5. אולי במלחמה נגד הספר "ביכורי אביב". או נגד הספר "ליקוטי הרי"ם" מהדורה א. או נגד הספר "שפ"א - בני בינה". או נגד יוזם התמונה לסוכות של הפנ"מ והאמרי אמת בתחיית המתים ...

      מחק
  5. ישראל לוין הוא בחור נורא חמוד אני לא מבין למה שונאים אותו. הרי בסופו של דבר בימים של "שפיכת המים והדם" הוא היה זה שמנע משאול אלתר לפרוש מגור. האמת היא שאני חושב שהוא טעה ולכן ציבור גדול של חסידי גור היו צריכים להשלים עם המצב ולקבור את כל עבודת ה' ולשחק עם הילדים והחברים כאילו הם חסידים וכו'.
    הקב"ה יעזור שתמלא הארץ דעה את ה' ויעברו כבר כל הגילולים מן הארץ (בגימטריא אדמורי"ם) בקרוב ממש

    השבמחק
    תשובות
    1. וזה בדיוק אחת הטעויות הגדול של רבי שאול אלתר! שהוא נצמד ופועל לפי כל מילה והוראה שיוצא מפה קדשו של רבי ישראל הכהן לוין.
      אולי יתקיים אצלו את מה שהרבי מחב"ד הבטיח ליוס'ל גוטני' - שהוא יהיה הכהן גדול כאשר ייבנה בית המקדש. אולי ר שאול הבטיח גם לשרולקה לוין את התפקיד הזה.
      יהיה מעניין

      מחק
    2. יש כאלו שלא מסוגלים להבין שלא כולם חושבים רק "מה טוב לי" אלא חושבים גם מה טוב להקב"ה,
      וזה האנשים שמה שיש להם בעולמם הוא רק תורה והקב"ה כמו הגר"ש אלתר, שלא צריכים להאמין, אפשר לראות בחוש שמה שיש לו בעולמו הוא רק תורה
      (ואגב זו הסיבה לכל הרדיפות נגדו, כיון שנבעך כל בני האדמו"ר שליט"א, אינם כאלו, ולא מתקרבים לכך, וגם הבן הקטן שניסו לחפש אותו לצדיק תמים, כדי להפיל איתו בבוא העת כמה תמימים, התגלה במערומיו בחג השבועות, כשהתגלה גם באלו שטויות הוא מתעסק, וגם חוסר היציבות הנפשית שלו, שמאפיינת כמעט את כל משפחת האדמו"ר שליט"א)

      הגר"ש אלתר התבטא באותם ימים נוראים של רדיפות וטרור נגדו, שהגיעו עד שפיכת המים עליו בבית המדרש גור על ידי יעקב דוד לנדוי, שהוא בנו של משמש הרבי שמואל ברוך לנדוי, שלמרות שלו אישית יותר טוב לפרוש ולפתוח חסידות עצמאית, הרי שתיגרם מכך מחלוקת נוראה ולקב"ה זה לא טוב, ולכן הוא מוכן לסבול את היסורים, כי לא צריכים לחשוב רק על הטובה האישית.

      שימו לב שהמפיואנרים של גור שבראשות בן האדמו"ר שלמה צבי, פשוט לא מסוגלים לחשוב שיחשנם יהודים כאלו,
      הם בטוחים שכולם מושחתים כמוהם, שמה שמעניין אותם הוא רק עצמם ועצמם, לא פלא שהציבור סולד מהם, ואין ספק שכל זה הוא למרות הפחד והטרור שמשליט שלמה צבי בגור, אבל כשהציבור יוכל לפתוח את הפה, אז פתאום נראה מה באמת הציבור חושב עליו, ועל המטורפים שחוגגים איתו.

      (אגב, אותו יעקב דוד לנדוי שופך המים, שבכל מקום אחר נורמלי, או אם היה מעיז לשפוך על בן של הרבי שליט"א, הרי שהיו מעיפים אותו עם בזיונות לכל הרוחות,
      אך בגור לא רק שהוא מסתובב חופשי, כאילו לא היה דבר, הוא עוד קיבל פרס עידוד על מעשיו, ולאחר שהוא הוציא ספר על רבי יעקב אריה מראדזימין, איחוד מוסדות גור, קנה ממנו אלפי ספרים, בהוראה מגבוה, וחילק אותם לכל חסידי גור!!!

      פשוט לא יאומן עד כמה שההנהלה נותנת גיבוי ומעודדת את האלימים והטרוריסטים, וכך כולנו חיים בפחד נוראי ממשטרת המחשבות האיומה, שמספיק שחושבים שאמרת משהו, וכבר אחת דינך להמית...)

      וכל הרשעה כולה כעשן תכלה!!!

      מחק
    3. עדיף להיצמד לכל מילה של הכהן לוין, מאשר לכל מילה של רוטשטיין גלוזמן ליצמן קופרברג רוזנבוים אושרי בורנשטיין (X 2). תראה לאיפה הם הובילו את המצב של גור בפנים ובחוץ.

      מחק

    4. א. אם תיזכר ותברר, זו כבר הפעם ה-3 שדודי התנהג באלימות כשעלה לו החום לראש, נגד מי שדחף וכדומה.

      ב. גם ה"אלים" הראשי של גור, ראש האינקוויזיציה, לאחר הארגון המוצלח של הטרור בתשס"ג, הוא קיבל עליית שלישי בערד אצל הרבי שליט"א. וכן "ספסל" בטיש שאח"כ. וכן מאות אלפי ש"ח למימון מלא לעו"ד יעקב ווינרוט במשפט נגד פלוני אלמוני. אגב: אימו של אביו הלכה כידוע ללא כיסוי ראש, הייא היתה מזרוחניקית "לייט", תברר ותדע, "שותא דינוקא בשוקא, או דאבוהי או דאימיה".

      מחק
  6. צודק בהחלט הלוואי שכבר יגיע הרגע ששאול אלתר יבין שאסור להשאיר את המצב ככה ויתחיל להנהיג עדה נורמלית חסידית שתחיה בחזרה את החסידות הפולנית האמיתית ולא פוליטקה זולה

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל אז לוין באמת יהיה ללא מקום של השפעה
      יצא קרח מכאן ומכאן
      לכן הוא לא נותן ל"בוס" שלו להתנתק...

      מחק
  7. כנראה שאתה לא מכיר את לוין עכ"ז שיש לו הרבה מה להשתפר ולהגביר צורה על החומר ולא להתעסק בפולטיקה בכ"א יש לו גם חוש בחסידות וברגע האמת הוא יהיה בעז"ה מוכן לותר קצת על האנוכיות שלו ולהחיות את שרידי החסידות הפולנית האמיתית

    השבמחק
    תשובות
    1. כל זמן שהו ימשיך להסתובב בבני ברק עם "קרוקס" ברחובה של עיר, לא נראה שיש לו "חוש בחסידות" כדבריך....
      ובינתיים אין לו שום "רגע של אמת"...

      מחק
    2. עדיף להסתובב עם קרוקס מאשר עם ... במקוה בשכונת בית וגן, או עם ... בישיבה קטנה חידושי הרי"ם בשנות הבחרות ... עד כדי צורך בהעברת בחור טוב אחר לישיבה גדולה אחרת.

      מחק
  8. סליחה חשבתי שאני מדבר עם יהודי נורמלי לא מבין מה קשור קרוקס לחוש בחסידות. ובטח שהצהרה שאין לו רגע של אמת לא מגיעה ממי שהוא שיש לו איזה שהיא הבנה בחסידות

    השבמחק
  9. Shut your garbage up we all know who does has nothing in this world except to learn and who fought and fights with every person on the planet and acts like a terrorist look at zilberberg he fought with his own brother uncles cousins to be the rebbes favorite and look at him now

    השבמחק
  10. לכל המגיבים נגד גור או בני אדמו״ר מגור, זה אותו חמש אנשים אנונימי כזה או אנונימי כזה. לא יעזור לכם שום דבר שאול אלתר לא יהיה אדמו״ר בחיים שלו , אולי בחלומות (אולי אולי).
    בני אדמו״ר מגור יודעים ללמוד , וסתם השמיצו אותם, אבל זה בסדר מבחינת גור, שכך חשבו בפולין על כל בני האמרי אמת, חוץ מר׳ מאיר זצ״ל הי״ד ואחרי כל כלל ישראל נודע להם איזה גאונים הם היו, כמו כן היום, הם יושבים ולומדים יומם ולילה.

    יהי זכרו ברוך לכל החלומות שלכם, תנצב״ה

    השבמחק
    תשובות
    1. בענין שאול אלתר, תלוי מה ה' מתכנן לגור, ואם הוא אוחז ש"תם עוונך בת ציון"... אתה אולי מאמין רק ברבי ולא בהקב"ה, אך מי שמאמין בהקב"ה יודע שכפי שדפק את תחזיותיכם בתשנ"ב וסימא עינים של מי שצריך, כך יוכל לעשות בעתיד אם ירצה. תוכניות שלו ממוטטות תוכניות של בשר ודם שהיום כאן ומחר בקבר [קח דוגמא ממישהו בגור שהיה מלך העולם ומושל בכל כביכול וכולם רעדו ממנו עד לפני כ-3 חודשים, ופתאום - ברגע אחד איבד הכל. ועוד אחר - כבר לפני שנתיים]

      א. כמה כופרים שיש בגור, אתה כנראה יודע, אל תטמון ראשך כבת יענה. וכמה שאתה יודע, בטח יש פי 50, כי רובם נזהרים כברוסיה. גם זה אתה יודע.

      אם בני האדמו"ר מגור יודעים ללמוד, כנראה לא, אך מה שברור, שה-2 מהם שטוענים לכתר, הם "יודעים" היטב פרק או 2 בהלכות "טרור" החמורות. הם ממש ת"ח בזה. וגם בהלכות שגעון גדלות וחיקוי תנועות האבא, ודמיונות גדלות וגלדול עינים למרום, כמו הרבה בעולם הרביס... מחלה מוכרת.

      אף איש שפוי ברחוב אינו סבור שבני האמרי אמת היו ת"ח עצומים. טעות ידידי. לא כלמה שמפנטזים לכם בפנים, זה נכון. הלא כל קהילה כותבת כך על בנשקי"ה תפתח עיתון כל בוקר כמעט ותראה מה כותבים על כל נפטר כמעט, בעיקר אם הוא בנש"ק. אולי הפנ"מ היה נחשב לגאון במידה מסויימת.

      מחק
    2. לא היה מילה אחד שכתבת לעניין. בני האמרי אמת היה גאונים גדולים, ידעו כל התורה כולו, הבית ישראל והלב שמחה והפני מנחם התגלו לעולם רק אחרי שהתחילו להנהיג את הציבור, כולם הסתירו את עצמם. וכמו כן בני של האדמו״ר שליט״א.
      על טרור אין להם מושג איך כותבים או אומרים את זה, הם שיא העדינות, סתם דיברת נגדם ועתידך לתן את הדין על זה בזה ובבא.
      כופרים, אין אפילו אחד. אין בן אדם אחד בגור שלא יודע שהרבי ישב ולמד כל ימי חייו, ושכל האדמורי״ם מבית גור ( וגם מחוץ גור) החזיקו ממנו הכי גדול שיש. אולי יש כמה בודדים שלא אוהבים כמה מאנשיו שמסתובבים בפנים, אישית אני חושב שהם אידיוטים. מה ומי זה מעניין מי מסתובב, תיקח את השמוסען
      שלו ותלמד אותם, קח את הדרך שהוא אומר ותתנהג ככה, אבל לחשוב מי מסתובב? מעניין את הסבתא של סבא שלי. יש רבי ששכינה מדברת מתוך גרונו, ורואים כל שנייה ושנייה אותות ומופתים, יראת השם שהוא מחדיר אצל חסידיו, צדקה וחסד שיש היום בגור שעוד לא היה עד שהוא החדיר וטיפח את זה.
      ב״ה יש בגור מאה אלף נפשות ששמחים ורוקדים כל יום על שיש להם כזה רבי, אז מי זה מעניים שיש עשרים איש אולי שלא שמחים, שילכו לייעוץ, לרופא, או שיקפצו מהגג( אף אחד לא יבכה עליהם)

      מחק
    3. Oh cant believe what I'm reading who from the rebbes kids knows how to learn true the imrei ends and his children knew how to learn and when no one knew they didn't act like terrorists the rebbes children act like animals so don't think I should believe a talmid chchom could do this btw I winder if its only ten people why are there more then 3000 people that get the emails with his Torah

      מחק
    4. איש שפוי מחוץ לגור לא חושב על בני האמרי אמת שהיו גאונים באופן נפלא. "חלקם" בהחלט בר אוריין, אך לא יותר.

      חוץ מהפני מנחם שידוע היה שהוא ת"ח יותר אולי.

      איש לא הסתיר עצמו כ"כ ולא התגלה אח"כ. לא כל מה שמוכרים לכם - נכון. בכל מקום מוכרים כך על הבנשקי"ם שלהם...

      בני הנוכחי לא מסתירים כלום חוץ מ-ה2 האלימים שמסתירים את ידם באלימות. ה-2 הללו חולי שגעון גדלות [ועוד דברים..] ועושים "תנועות" ... הם לא ת"ח מופלגים. אברכים בינונים לכל דבר בתורה. יתר הבנים פחות מהם בתורה אך יותר אנושיים.

      כל כך הרבה אנשים הוקז דמם על ידם, ואתה מעז לומר שהם "עדיני נפש" ??????? הם שיא האנוכיות וגסות הרוח.

      יש "המונים" בגור, וכל שכן מחוץ לגור, שסבורים שהרבי מגור בר אוריין ממוצע בתורה כמו עוד מאות רבות בגור, וכל חייו חילק את יומו בין לימוד לעסקנות בגור ובחוץ ומסחר.

      אדמור"י בית גור לא התבטאו עליו שום ביטויים מיוחדים, אולי רמזו גם ההיפך [וביררתי ויודע !]. הכל המצאות שלכם ופנטזיות לעם. הוא אברך בר אוריין ממוצע גם בכל הדברים האחרים.

      לא אקח השמועסן, כי לא ראיתי שמקויים כל מה שתובעים שם.... אני רוצה דוגמא אישית, ולא רק אמונות טפלות [יש לו הרבה מאוד מעלות יפות בהחלט, אך אל תתכחשו לבעיותיו, שגרמו להרבה צרות].


      יש הרבה חסד בגור שהוא טיפח, אך הבעיה שהוא טיפח עוד כמה דברים, תשאל את גדולי ישראל בדורנו ג"כ...


      בענין מופתים: כל קהילה זוטרה מוכרת כך על אדמוריה ובניהם. תראה את פרסומי מישקולץ וסאסוב וארז הלברנץ.

      אם יש מאה אלף ששמחים בגור - בטח לא. וחוץ מזה, שטיפת מוח פנימית הצליחה להביא מיליארד מוסלמים קנאים ואוהבים הרבה יותר. לא זו הראיה. גם חסידי הלברנץ, ולהבדיל בעלזא רוקדים שיש להם כזה רבי שהינו לא פחות מרבי אהרן מבעלז ז"ל, וגם הם מסבירים שר' אהרן מרדכי בנו לא פחות גדול ממהר"א. החינוך המשוכע הזה יש בהרבה קהילות גדולות.

      כדורים - לא ניתן ל"כופרים" לקחת, כי יוסי כדורי אומר שהכל תפס לבכירים ולחסידים. ולקפוץ מהגג, גם רעיון זה שמור לכמה גורים לאחרונה ...
      הרבה גם לא יבכו גם כשאתם תבכו - כששוב לא תוכלו להזיק ... [בפרט אלו שבוכים היום...].

      מחק
  11. ר' חיים
    למה אתה נותן במה לשנאה???
    אל תתן לשונאים לכתוב אחד נגד חבירו!!!
    ברגע שאתה רואה שמשמיצים, יהיה מי שיהי' תוריד אותו מהבלוג!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכים איתך באלף אחוז, צריך לעשות סוף לענין הזה של להשמיץ זה את זה. מותר להתווכח אבל בלי השמצות. הבעיה שלנו שברחוב החרדי כאשר אין לך מה לענות ענינית אתה עובר להשמצות, זו צרת הצרות שלנו. אין לאף אחד היום את האומץ לקום ולומר טעיתי או תן לי זמן לחשוב אולי אתה צודק, את החכמה של יהודה לומר צדקה ממני אין לנו, וחבל

      מחק
  12. ידוע המאמר כל האומר דבר בשם אומרו - אם אומר - מביא גאולה לעולם

    ולכן צירפתי לכם בזאת מכתב הפני מנחם לחתנו מורנו בערל ליפל שליט"א משנת תשל"א
    מופיע בספר אוצר מכתבים עמוד שיג עיין שם ותמצא את מקור הדברים של בן הרבי מגור
    מה שמעניין למה לא אמר בשם אומרו רק כממציא בעצמו???

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא יודע אם זה אשמת הבן, הוא שמע זאת מאביו הרבי, אולי הרבי הוא זה שלא אמר בשם אומרו ומכאן זה נובע

      מחק
  13. צריך לדון לכף זכות. ר' ישראל מנחם צריך לשמור על עצמו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" - הוא אולי רועד מפחד 2 אחיו הצעירים ממנו [שלא יעשוהו "צדוקי"] וחשש להזכיר את הפנ"מ. הוא בחור עדין ולא יוכל לעמוד נגדם.

    נולדת היום ? להזכיר את הפני מנחם ? אתה לא זוכר את ה"צינזורים" שלו ב"המודיע" ב-10 השנים הראשונות של הרבי הנוכחי, חלקם נתגלו והיו מביכים ? [נס שהיום יש את "המבשר"..]

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.