רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

מכתב למערכת: חוק טל וטובת היהדות החרדית נמכרו בעבור חופן דיינים - משה גפני הטעה את הרב אלישיב וגררו חורבן על הישיבות


האמת היא שהתלבטתי רבות אם להעלות את הדברים על הכתב, בעיצומה של המערכה נגד גיוס בני הישיבות, מערכה שאין איש בציבור מוקירי התורה ולומדיה אשר היא אינה נוגעת בליבו.

אך דווקא בשל כך חשבתי כי ראוי להעלות את הדברים על הכתב, כדי שידע הציבור את אשר לפניו, שלא יהא שאנן חלילה ויסבור שנציגיו פועלים כשורה.

עומדים אנו עתה בעיצומו של הסער הגדול של ביטול חוק טל אך שוכחים אנו מי ביטל את החוק הזה ואשר בעטיו נכנסה המערכת הפוליטית לסחרור.

את החוק הזה לא ביטל, לא בנימין נתניהו לא שאול מופז ולא יאיר לפיד. אין ספק שאין גוף פוליטי בישראל שהיה אוזר כח כדי לבטל את החוק לאחר שנחקק. מי שביטל את החוק היו שלושת שופטי בג"צ שבעזות מצח ביטלו את החוק שחוקקה הכנסת.

זה למעלה מעשור, שרבים מהמפלגות בישראל מוחים על ה'אקטביזם השיפוטי' של הבג"צ שברצותו מבטל חוקים וברצונו קובע הכרעות בתחומים שהינם באופן מובהק נושאים ערכיים וחברתיים. גם הנושא הזה של גיוס בני ישיבות הינו נושא חברתי וערכי שהיה עליו להיות מסור לכנסת ללא ההתערבות הגסה של הבג"צ הצבוע בעור אחד וברור.

ואכן לפני כשנה ניסתה קואליציה של חברי כנסת מהימין והמרכז בראשות ח"כ יריב לווין מהליכוד, לחוקק חוקים שיגבילו את כוחו של בית המשפט העליון. בין החוקים שהוצעו על ידי חברי הכנסת היו חוקים לשינוי שיטת בחירת שופטים ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שבבית המשפט העליון יהיה ייצוג טוב יותר של שופטים בערכאה העליונה של מדינת ישראל, וכן חוק המגביל את כוחו של הבג"צ להגביל חוקים.

מהלכיהם של חברי הקבוצה עוררה ביקורת צפויה בקרב השמאל והתקשורת שפעלו לטרפוד השינויים הללו. אך למרבה הפלא, במסגרת המלחמה על הגבלת כוחו של הבג"צ נפקד קולם של חברי הכנסת החרדים.

אין ספק שלו היו הח"כים החרדים מתגייסים לצמצום כוחו של הבג"צ והיו מעקרים את כוחו לבטל חוקי כנסת לא היינו עומדים כיום במצב בו אנו עומדים.

אם אכן חוקים אלו היו מתקבלים ולו היו מנוסחים באופן מתאים, היה הבג"צ מתקשה לבטל את חוק טל וכל הסער הזה היה כלא היה, במקרה כזה בית יעקב יכול היה ליישב בשלווה מבלי שתקפוץ עליו רוגזו של בג"ץ.

לאן נעלמו אם כן הח"כים החרדיים? האם לא ידעו שהבג"צ בראשות הנשיאה דאז דורית בייניש עומד להכריע בקרוב בנושא חוק טל? האם לא חששו מהכרעה נגד בני הישיבות? איפה הם היו מדוע נרדמו בשמירה?

לא רק זאת, באותה עת כאשר דנו במסדרונות הכנסת בחוקים הללו נפגש לו בחשאי, במהלך חודש חשוון תשע"ב, אחד מנציגינו הבכירים עם נשיאת בית המשפט העליון גב' דורית בייניש וניהל איתה משא ומתן, ואשר בסופו פעלה 'יהדות התורה' לעצור את גל החוקים נגד הבג"צ ואף שיכנעה את תנועת ש"ס לעצור את תמיכתה בשינויים הללו.

וכפי שאמרו חברי סיעת ה'איחוד הלאומי': "החניף לביניש פעמים רבות ונמנע בכל ההצבעות על החוקים נגד הבג"ץ."

אך על מה יש לנהל כאן משא ומתן, עם גוף שהינו האויב הקשה ביותר של הציבור החרדי ושחובה הייתה מוטלת לעשות את הכל כדי לקצץ את כנפיו?
  
שמועות עקשניות מספרות כי לא מדובר בקוצר ראייה וטיפשות, מדובר היה בתרגיל מסריח אותו רקחו חלק מאנשי 'יהדות התורה' נגד ש"ס ותנועת 'טוב', תרגיל שעלה בסופו של דבר ביוקר רב לכל היהדות החרדית. (גם אם שמועות אלו אינן נכונות ברור כי אם דגל התורה היתה פועלת למען חוקים אלו המצב היה שונה בתכלית.)
זאת משום שמול החוקים שנועדו להגביל את כוחו של הבג"צ עמד לו במקביל גם שאלת הרכב הוועדה למינוי דיינים.

ש"ס תמכה בחוקים נגד הבג"צ אשר השפיעו בעקיפין גם על החוק להרכב הוועדה למינוי דיינים. גם נציגי תנועת 'טוב' ללשכת עוה"ד תמכו בעו"ד דורון ברזילי יו"ר לשכת עורכי הדין, שביקש למנות בוועדה למינוי דיינים איש תנועת 'טוב'. ולשם כך נדרשה הקואליציה לקדם את החוקים המדוברים כיוון שלברזילאי לא היה רוב במוסדות הלשכה.

אך לסיעת 'יהדות התורה' היה דבר מה חשוב יותר מאשר גורל היהדות במדינה: והיא המלחמה על הכנסת דיינים משלה וקניית כח בוועדה למינוי דיינים. וכך היא הגיעה להבנות עם עו"ד יורי גיא רון (האנטי חרדי) מלשכת עורכי הדין, ולפיהן תתנגד לחוק שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים תמורת הבטחה לסיוע בוועדה למינוי דיינים.

זה היה הרקע של פגישות איש 'דגל התורה' עם אויבת היהדות החרדית דורית בייניש: תמיכה במינוי דיינים מקורבים, תמורת עצירת החוקים לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים והחוקים נגד הבג"צ.

אחד מנציגנו ערך עסקה עם השטן, אך בסופו של דבר השטן בגד בו. כפי שקונן הוא עצמו ביום 28.2.12: "הייתי בידידות עם השופטת דורית בייניש, אבל ערב פרידתה מבית המשפט העליון קיבלתי ממנה פליק בפרצוף בדמות הפסיקה שלה בעניין חוק טל".

זהו זה חברים! חוק טל וטובת היהדות החרדית נמכרו בעבור חופן דיינים. העיקר שלא תאיים עלינו דעת בעלי בתים.

היום הוא ואנשיו בוכים בדמעות תנין על אשר עוללו ליהדות החרדית. האם אנו יכולים לסמוך על נציגים מעין אלו?

ואידך זיל גמור