רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 באוגוסט 2012

סערת הרב פילץ: הבינו כי הוא לוחם ב'מועצת גדולי התורה' והוא הבהיר כי תלמידים הבינו את דבריו בצורה מעוותת

בדרך כלל אינני מתערב בדעות של זה או אחר, אני מכבד את הגישה של נהרא נהרא ופשטי' מפני שרק כך אפשר בזמנינו לחיות יחד, כל דרך אחרת תידון לכשלון. חבל שלא השכלנו בכמה העשורים האחרונים להחדיר את הנהרא נהרא ופשטי' כך היינו חולקים זה על זה, ובו זמנית מכבדים זה את זה

אבל ישנם זמנים היכן שאסור לשתוק כשמשמיעים דברים וגורמים בהם נזק חינוכי. ר' אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח נשא דברים בפני הבחורים בישיבה והזהיר אותם שחלילה לא יעשו כפי שהורתה 'מועצת גדולי התורה' הליטאית להתייצב בלשכת הגיוס אך לא לחתום על ניירות, אלא כלל לא להתייצב

אסור לשכוח, ישיבת 'תפרח' היא ישיבה ליטאית וראשה הוא מן המחבלים. הוא כועס נורא על הרב אהרן לייב שטיינמן שלא צירף אותו 'למועצת גדולי התורה' הוא רואה את עצמו לא פחות חשוב ממי שהשתתפו שם, אבל האם מותר לו להביע את הדברים בפני בני הישיבה, ועוד באלול, או שמא הוא עשה מעשה חמור ביותר

אני מבין, יש לו לב מלא על השונאים שהשתלטו על 'דגל התורה'. אבל איך מחנכים בחורים לעשות את ההיפך מכפי שהורו ראשי הישיבות שישבו ב'מועצת גדולי התורה' והורו לכל הציבור בלי יוצא מן הכלל לנהוג כך. אפילו ר' שמואל אויערבך שמאוד רצה שלא יתייצבו לא פרסם ידיעה כלשהי נגד ההחלטה מפני שהבין כי זו קריאת מלחמה והרס החינוך. כן, אם המחבלים יחליטו כי הם מתפלגים מקימים לעצמם סמכות משלהם אז הם יכולים להחליט מה שיחליטו. אבל כל עוד הם זועקים כי הם רוצים 'אחדות' ופועלים שחלילה לא לפלג את העולם הליטאי, איך מתייצבים מול ישיבה מלאה וקוראים להם למרוד ב'מועצת גדולי התורה'

אם הרב פילץ רצה שיחליטו אחרת היה עליו להיאבק עם ראשי הישיבות להסביר להם מדוע החלטה כזו לא טובה. נציין כי בנושא זה דנו עוד לפני הישיבה ור' שמואל אויערבך ראש המחבלים ידע כל פרט, הוא גם ידע כי יחליטו אחרת מכפי שהוא היה רוצה והבין כי אין רוב להצעתו, אז זהו זה. גם אם הוא רוצה אחרת, אבל לא יאמר זאת בקול רם. ר' אביעזר פילץ מרשה לעצמו לעשות מעשה המחנך את תלמידיו 'למרוד'. ושלא ישכח, היום הם מורדים בהרב שטיינמן ומחר ימרדו בו

לאחר כתיבת הדברים נודע לנו כי הרב פילץ טלפן להרב שטיינמן ואמר כי הוא מקבל על עצמו את החלטת 'מועצת גדולי התורה' וכי חלילה לא יורה לעשות אחרת, מה שהוא אמר היה לבודדים שיש להם בעיה אחרת ושונה מן הכלל להם הוא דיבר ואילו אחרים פירשו זאת שהוא מתכוון כהוראה כללית

הרב פילץ פרסם הודעה וזו לשונה:

"לכל מי שחיפש להתעניין במשהו ולא מצא...לא שמתם לב שהיה כתוב במודעה שמי שקיבל הזמנה יתקשר אלי, במילים האלו בדיוק. המודעה הייתה כדי למנוע מתלמידים שלא קיבלו הזמנה אבל פחדו שתעבור חצי שנה מאז שהיו בצו ראשון, להתייצב לחינם". 

14 תגובות:

  1. הוא הכחיש את כל מה שהעלילו עליו ולכן יש כאן הוצאת דיבה בכל הכתבה שקשקת פה כאחד שלמד בתפרח היחס בלישכת הגיוס בבאר שבע לגמרי אחרת מתל השומר וירושלים כאחד שהתנסה בעבר ולכן אין סיבה לא להתיצב שם ולכן הכל קשקוש אחד גדול ולשון הרע

    השבמחק
    תשובות
    1. היכן היתה ההכחשה? אם אמצא אותה אשמח לתקן

      מחק
  2. בחדרי חרדים בחצרות קודש בחצרות חסידים ישנם שתי כתבות אחת "ברוח" של הכתבה שלך ואחת המכחישה והיא חיבת להיות ההגיונית כמו שכתבתי לך

    השבמחק
    תשובות
    1. אודה לך אם תשלח לי לינק, אני חיפשתי עכשיו ולא מצאתי

      מחק
  3. תיכנס בגוגל לבחדרי חרדים חדשות יש שמה כמה בלוגים אחד זה בחצרות קודש אח"כ בחצרות חסידים ותבדוק שם יש שתי כתבות
    הנה העתקתי לך אותם
    מחמיר יותר מה'מועצת' •
    הגר"א פילץ לתלמידיו: לא להתייצב בלשכת הגיוס
    ראש ישיבת תפרח, הגר"א פילץ, תלה הוראה מיוחדת בלוח המודעות של הישיבה: אין להתייצב כלל בלשכת גיוס • מדובר בהוראה שונה מזו שפרסמו חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', שקבעו: על בחורי הישיבות להתייצב, אך לא לחתום על מסמכים • האם תלמידי תפרח יוכרזו כמשתמטים?
    משה ויסברג, בחדרי חרדים 17:11 20/08/2012
    תגיות: תפרח , אביעזר פילץ, ישיבה, גיוס, בחורי ישיבה

    החלטת חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', כפי שפורסמה לאחר הכינוס המיוחד שהתקיים לפני כשבוע בביתו של הגראי"ל שטיינמן בבני-ברק, לפיה על בחורי הישיבות להתייצב בלשכת הגיוס כאשר יזומנו, אך לא לחתום על שום מסמך המוצג בפניהם, כנראה אינה מספקת את 'המחמירים' שבראשי הישיבות.

    וכך, בניגוד להחלטת מועצת גדולי התורה, הורה ראש ישיבת תפרח, הגאון רבי אביעזר פילץ, לתלמידי ישיבתו - ישיבת תושיה, שלא להתייצב כלל בלשכת הגיוס.

    הרב פילץ תלה היום (ב) את הוראתו בלוח המודעות של הישיבה. במודעה נכתב כי אסור לשום בחור ללכת ללשכת גיוס, באם קיבל צו זימון.
    על החתום: הנהלת הישיבה (- כך נוהג הגר"א פילץ לחתום. מ.ו.

    אחד מתלמידי הישיבה מסביר, בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים', כי הרקע לפירסום המודעה הן שאלות רבות שהפנו בחורים אל ראש הישיבה - האם ללכת ללשכת גיוס ולא לחתום או שלא להתייצב כלל.
    טרם ברור כיצד עשוי הדבר להשפיע על מעמדם של תלמידי הישיבה, מבחינת הצבא

    סערת תפרח • הגר"א פילץ: "מצטרף לדברי המועצת"
    בעקבות הסערה שהתעוררה לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' - התקשר ראש ישיבת תפרח אל בית הגראי"ל שטיינמן והבהיר: "אין כוונתי להורות אחרת מה'מועצת'"

    הדיווח באתר 'בחדרי חרדים' על ההודעה שתלתה הנהלת ישיבת תפרח, ובה הוראה לתלמידים שלא להתייצב כלל בלשכת הגיוס - עורר סערה, לאחר שההוראה סתרה את ההחלטה של 'מועצת גדולי התורה' של 'דגל התורה', שהתכנסה בביתו של הגראי"ל שטיינמן לפני שבוע והכריעה -להתייצב אך לא לחתום על מסמכים.

    בעקבות הפרסום, התקשר ראש הישיבה, הגר"א פילץ, אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן והבהיר כי ההודעה שנתלתה - לא נתלתה על ידו. לדבריו, אחד מתלמידי הישיבה תלה אותה, לאחר שלא הבין היטב את הוראתו, אך היא נוגדת את הנחייתו.

    הגר"א פילץ הבהיר, כי תלמידי ישיבת 'תושיה - תפרח' ינהגו כפי שיעשו כל תלמידי עולם הישיבות, וכפי שהוחלט בישיבת 'מועצת גדולי התורה', שאת החלטותיה הוא מקבל וסר למרותה, ההוראה היחידה שהוציא היתה לבחורים שלא קיבלו צו להתייצבות בלשכת הגיוס, כשעד היום היה נהוג שאחת לחצי שנה יוצאים בני הישיבה בקביעות ללשכת הגיוס.

    וכך לשון המודעה החדשה שנתלתה לשם הבהרה:

    "לכל מי שחיפש להתעניין במשהו ולא מצא...לא שמתם לב שהיה כתוב במודעה שמי שקיבל הזמנה יתקשר אלי, במילים האלו בדיוק. המודעה הייתה כדי למנוע מתלמידים שלא קיבלו הזמנה אבל פחדו שתעבור חצי שנה מאז שהיו בצו ראשון, להתייצב לחינם".

    עוד בנושא:
    • ה'מועצת' התכנסה בחזון איש 5 • "פונים לראשי השלטון שלא ישנו"
    • מחמיר יותר מה'מועצת' • הגר"א פילץ לתלמידיו: לא להתייצב בלשכת הגיוס

    בישיבה אף נתלתה הודעת הבהרה, ובה מוסבר כי המודעה הקודמת לא הובנה כהלכה, וכי יש לנהוג על פי ההנחיות שנקבעו ב'מועצת גדולי התורה'.

    הודעה דומה נמסרה גם מטעם מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות. לדבריו, המודעה נתלתה בטעות ולא נכתבה על דעת ראש הישיבה. לאחר פרסום הדברים נתלתה מודעה חדשה - ובה נכתב שלא הייתה הכוונה שלא להתייצב בצו ראשון, אלא להודיע כי הכל כפי הוראת גדולי ישראל, שלא לחתום על שום מסמך.








    השבמחק
    תשובות
    1. תודה וטוב שהבאת את הדברים, אני רואה את ההכחשה זו הפעם הראשונה, ובודאי עוד אחרים ראו את הידיעה הראשונה ולא את השניה

      מחק
  4. עליך לתקן את הכותרת ומיד אלול היום

    השבמחק
    תשובות
    1. תיקנתי את הכותרת ואף הוספתי את ההבהרה, אבל כאן תן לי להעיר לך שאני עושה זאת לא בגלל שעכשיו אלול, אלא שבגלל שכל השנה צריך לעשות זאת. אין דין לאלול ודין לכל יתר החדשים, מה שצריך לעשות צריך תמיד

      מחק
    2. ר' חיים ומה עשית בימי הזוהר כשהיה לך את ה'פנים חדשות' במקרה דומה.
      האם היית מתקן?

      מחק
    3. הלאוי ויכלו לתקן אז, זה ההבדל בין עיתון לאינטרנט ומבחינה זו אינטרנט הרבה יותר טוב, מפני שאפשר לתקן לא כמו בעיתון אחרי שהדפסת אתה צריך לחכות לשבוע הבא והתיקון לא מושלם מפני שהוא לא במקום עצמו ואין כל בטחון שמי שראה את הראשון יראה גם את התיקון

      מחק
  5. הבעיה שלקח לך שעתיים וחצי במקום או למחוק או לתקן מיד

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הייתי לצד המחשב במשרד הייתי מתקן מיד, בדרכים אני יכול למחוק ולכתוב תגובה לענות באימייל אבל לא יכול להכנס לתוכנה שלי ורק שם אפשר לתקן את הבלוג עצמו

      מחק
  6. מרן הרב שטיינמן לראש ישיבת תפרח: "אשריכם"

    "אשריכם שזכיתם להפריח את השממה הרוחנית בדרום", כך אמר אמש (שלישי) מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן שליט"א לראש ישיבת תושיה-תפרח הרה"ג רבי אביעזר פילץ. הרב פילץ ביקש ברכה ממרן ראש הישיבה לקראת חודש אלול ומרן הגראי"ל שטיינמן איחל לו בחמימות כי בעזרת ה' יזכה עוד רבות בשנים להרביץ תורה ויראה ולהעמיד תלמידים הרבה



    ישראל כהן

    ד' באלול תשעב 19:44 22.08.12

    "אשריכם שזכיתם להפריח את השממה הרוחנית בדרום", כך אמר אמש (שלישי) מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן שליט"א לראש ישיבת תושיה-תפרח הרה"ג רבי אביעזר פילץ.

    במעמד אלפים התקיים אמש, באולמי 'הורדוס' בבאר שבע, האירוע המרכזי של סיום הש"ס בדרום הארץ, בראשותו של מרן ראש הישיבה הגראי"לש טיינמן שהטריח עצמו מביתו בבני-ברק עד לבאר-שבע כדי להשתתף במעמד.

    לצדו של מרן ראש הישיבה השתתפו רבנים מאזור הדרום, בהם ראש ישיבת תושיה-תפרח, הרה"ג רבי אביעזר פילץ ורבה של באר-שבע הרה"ג רבי יהודה דרעי.

    מרן הגראי"ל שטיינמן נשא דברים במשך שעה ארוכה במעלת קביעת עיתים לתורה והחשיבות של לימוד הדף היומי גם לאדם העמל לפרנסתו במשך היום כולו אולם מקפיד לפתוח או לסיים את היום בדף גמרא הנותן חיזוק רוחני ליום כולו.

    הרב יהודה דרעי סיפר למרן ראש הישיבה על הפריחה הרוחנית שיש בעיר באר שבע ובכלל בכל יישובי הדרום כשרבים חוזרים בתשובה ומתקרבים למאור שבתורה.



    רגע מיוחד נרשם בשעה שנפרד הרה"ג רבי אביעזר פילץ בחביבות רבה מראש הישיבה ששיבח אותו על תרומתו הרבה לעולם התורה המתפתח בדרום במשך כל השנה כולה ועל זכותו הגדולה בהפרחת השממה התורנית והרוחנית שבעבר הייתה במקום.

    הרב פילץ ביקש ברכה ממרן ראש הישיבה לקראת חודש אלול ומרן הגראי"ל שטיינמן איחל לו בחמימות כי בעזרת ה' יזכה עוד רבות בשנים להרביץ תורה ויראה ולהעמיד תלמידים הרבה. "אשריכם שזכיתם לכך ועוד תזכו בעתיד", איחל מרן ראש הישיבה לרב פילץ.

    יצויין כי בשבוע שעבר עלה שמו של הרב אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח כמי שאולי ימונה בין החברים שהצטרפו למועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' אולם עד עתה הדבר לא קרה בשל סיבות שונות.

    בתחילת השבוע פורסם מכתב בהיכל ישיבת תפרח בשמו של הרב פילץ כי בחורים שזומנו ע"י הצבא לקבלת דיחוי עליהם לסרב ולא להתייצב אך לאחר שהרב פילץ שמע כי הדבר הינו בניגוד לדעתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א ואינו תואם את החלטות מועצת גדולי התורה, מיהר להודיע כי הוא מבטל דעתו וחוזר בו והורה להסיר את המודעה.

    השבמחק
    תשובות
    1. פורסם היום בכיכר השבת

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.