רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 באוגוסט 2012

מכתב למערכת: מה חלקו של זילברברג בהריגתו של הרב אטלס וסגירת ישיבת גור בחיפה? - מכתב מזעזע

הגאון החסיד רבי אברהם אטלס ז"ל
הגאון רבי מנדל שפרן
בנין הישיבה בחיפה
קראתי הערב את הפוסט שלך בעניין אברהם בנימין זילברברג.
הפצע המוגלד, שצורב את נשמתי, נפתח מחדש, והחלטתי לשתף אותך ואת הקוראים, בסיפור מזוויע זה.
אני תקווה, כי פרסום הסיפור, יביא כפרה לנשמתי.

תלמיד ישיבה גדולה גור בחיפה הייתי, רוח הישיבה הפושרת בחסידותה היתה ידועה לכל. אני הלכתי נגד הזרם הכללי בישיבה, ודווקא תמכתי במלוא עוזי באדמור שליט"א, וראיתי בראש הישיבה זצ"ל הרה"ג ר' אברהם אטלס בוגד.

בעידנא דריתחא, בזמן שהעוילם דיבר על רצון האדמו"ר לסגור את הישיבה. יום אחד נכנס לישיבה, נציג, מפקח על מטעם האדמו"ר אברום בנימין זילברברג קראו לו. לא הכרתי אותו לפני, מצאתי איש דבוק ברבו עד כלות, נציגו אצלנו בישיבה.

מטבע הדברים, דבקתי בו מייד, כסומא התהלכתי אחריו. הוא התהלך בחצר הישיבה כארי בסוגר, חיפש את הבעיות, תחקר בחורים, וצייר לנו לקומץ הבחורים שהאמנו בו, שהישיבה הזו, על דרכה "הליטאית" פוצעת את לבו של האדמו"ר יום יום.

נמלאנו ברוח קנאית, וסייענו לו באיתור ואיסוף מודיעין מפליל, שכמעט לא נמצא. השתתפנו במבצעי הטרדות כנגד ראשי הישיבה, וסייענו באיתור גרעין מאמינים נוספים.

יום אחד בשיחה של 4 עיניים, הוא סיפר לי, שאתמול התעניינו אצלו בשידוכים עליי. וכל הבעיה שהחותן לא רצה אותי, כי אני לומד ב"אנטי גערר ישיבה" והוא פשוט לא יודע מה לענות לו.

ואז הבריק במוחו רעיון..

בא נכתוב קוויטל לאד"ש, הוא הציע, נספר לו את כל האמת, ואז אוכל להסביר למתעניין, עד כמה אתה שונה, מכל המנוולים שלומדים כאן.

נסחפתי אחריו ברעיונו, וקבענו להיפגש בבני ברק בחדר ההמתנה במושה יוסיל שטיבל, שם הוא יגיש לי את הקוויטל שעליי להגיש לאדמו"ר.

הגעתי למושה יוסיל, קיבלתי הרצאה בת רבע שעה, על גודל השליחות שנמסרת בידי, להביא לידיעת האדמו"ר את דבר מצבה ה"אמיתי" של הישיבה. הוא מסר בידי את הקוויטל מוכן ומסודר בכתב ידו, ואמר לי להעתיק את זה בכתב ידי על נייר חדש.

בקוויטל כתב הרב זילברברג, עד כמה לימודי העיון בישיבה מזיקים לנשמתי, עד כמה אני חפץ לקיים את צו האדמו"ר להימנע מלימודי העיון, אך ברוח הישיבה, אם אין עיון אין תורה. כמה רוח הישיבה נוטה לאנטי גור, כמה מנהיגי הישיבה מבהירים שעיון קודם לחסידות. וכמה גערר חסיד אמיתי כמוני, המחפש להתעלות תוך כדי דבקות במרן אדמו"ר, לא יכול ללמוד שם עוד יום אחד. ועד כמה אני מאמין, שהימצאותי שם מזיקה לנשמתי.

כשסיימתי להעתיק, הבטתי בעיניו החודרות והמרוצות של אברום בנימין, ואמרתי לו: אבל לא הכל ממש אמת כאן.. הוא הביט בי בעיניים מאוכזבות, ואמר: אז אתה לא רוצה להיכנס לאדמו"ר?
עניתי לו: לא אני רוצה.. אבל... בלי אבל הוא פסק, תיכנס ותהיה שליח של כולנו...
נכנסתי..

האדמו"ר קרא בעניו הטהורות, שורה אחרי שורה. הענייים דילגו מלמטה ללמעלה, ללמעלה ולמטה..
האדמו"ר הניח את הקוויטל, על השולחן. הביט בי. ואמר: ובלשונו הקדושה ביידיש שאל: למה לא הגעת הנה עד היום?
ניסיתי לגמגם משהו, הדלת מאחוריי נפתחה, והרב וינגרטן, זירז אותי החוצה..

כעבור פחות משבועיים, הישיבה נסגרה!
שמחתי, סברתי לתומי, שעשיתי נחת רוח גדולה לאדמו"ר. כעבור פחות משבוע, התארסתי בשעה טובה ומוצלחת לאחד מחשובי החסידים. ר' אברום בנימין נשאר איתי בידידות מופלאה, ושימשתי כמלשן גם בישיבה החדשה. ובהמשך גם בכולל, ובשטיבל (אך על כך בפוסט הבא אי"ה)

למגינת ליבי, שמעתי שמצבו הרפואי של הרב אטלס זצ"ל מיום סגירת הישיבה הולך ומידרדר. כשנקף אותי ליבי, שחתי בפני ר' אברום בנימין, על גודל המעמסה הרובצת על חיי הוא פטר אותי בחיוך, ואמר, אה, זה רעיון טוב, תיכנס לרבע' ותספר לו ששיקרת עליו...
אני שיקרתי ??? שאלתי בתמימות? , הוא הביט בי במבט חודר, ושאל ? אז מי? אני ????

זה הספיק לי, הבנתי, מי האיש!

מאז, אמנותי בסובבי האד"ש צנחה פלאים, ואין יום שבו אני לא מתייסר, על הגזירה לה הייתי שותף פעיל.
אין יום שבו אני לו מצטער מעומק ליבי על העוול שגרם חלקו בעטיי לרבני הישיבה:
לרה"ג  אברום אטלס זצ"ל.
לרה"ג איטשה דוד אלטר, בנו של הפני מנחם.
לרה"ג מנחם מנדל שפרן.
לרה"צ שמעון לעמברגר ממאקווא. 
למשגיח היקר ר' בצלאל קמיונקא.
למשגיח היקר ר' שמחה קליין.

בשנה שעברה השתתפתי בכנס הבוגרים לזכרו של הרב אטלס, ולמחרת אף עליתי לקברו לבקש סליחה.

כולי תקווה שפרסום פוסט זה, יקל במעט על מכאובי נפשי.

בוגר הישיבה

30 תגובות:

  1. אני מזדהה עם כל מילה כאן אבל רק תדע שעל ידי כתיבה באינטרנט זה לא יעזור לך כלל זילברברג וחביריו עשויים מברזל
    ולהיפך אם הסיפור כאן נכון הוא בטח זוכר אותך וישלים אתך חשבון לא נלחמים בשלטון זה יעלה לך ביוקר

    השבמחק
  2. לא שמת לב לרישא של דבריו

    הוא עד היום פיחד לפתוח את הפה

    אבל כעת כשהוא ראה שמצבו של אברהם בנימין בקרשים, הוא מרשה לעצמו.

    זו רק סנונית שמבשרת מה יקרה ביום שבו שלטון הטרור והפחד בגור יסתיים, או אז יוקעו לעין השמש כל הנאלחים שלקחו חלק בשלטון האימים הזה
    והם יאלצו להסתופף בצילו של שלמה צבי שבטח יעלה אותם לדרגות נוראות בעבדות השם...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא למדתי בישיבה אבל היתי תלמיד של הרה"ג ר מנדל שפרן ..ואני יכול להגיד לכם שגור הפסידו את הב"א הכי אמיתי שהכרתי בחיים שלי לא מדבר אליו לא כבוד ולא כסף רק תורה ואמת הלואי ויצליח בחיים שלו יותר מאשר היה מצליח בחייפה ישיבה.

      מחק
    2. מ-ת-י ?????????????????????????????????????????.

      מחק
    3. דרגות "נ-ו-ר-א-ו-ת" במה ?

      מחק
  3. Zilberberg is the most hated man in Gur but every one is afraid of him since who ever starts up with him gets in trouble, at the begining when he started becoming big there were plenty of people that tried fighting him but like dictators of old he eliminated anyone that he felt was a threat to him by kicking him out of Gur and anyone who went into the Rebbe to try to tell him what is going on got into trouble, he is also trying to close the Gerrer yeshiva in america. His uncle the famous Gaon Rav Avraham Schorr also had his trouble with Gur since he reproached Zilberberg for kicking his son out of Yeshiva

    השבמחק
    תשובות
    1. And who is the most loved and rspected person in ger?
      the Rebbe!!!!

      מחק
  4. כל הכבוד שאתה לא מפחד לדבר וכדי שתדע שאתה לא היחיד בסיפורים כאלו, זה רק אחד מן האלף אני אישית גם מכיר כמה סיפןרים מהסגנון ההוא

    השבמחק
  5. מזעזע
    עד כמה שכולם יודעים את המצב הזה כשקוראים את התיאור הזה פשוט הלב נחמץ ובוכה
    אני לא יודע אם נברא הגיהנום עבור כפרה לאנשים המבחילים האלו.

    השבמחק
  6. חסידי גור האם נפלתם על הראש? את הרבי אי אפשר להטעות הוא חכם הרזים ובעל רוח הקודש הוא לא עושה שום דבר בלי שמוע כרוז מן השמים אז תפסיקי לבלבל שהוא ניזון משמועות שקריות של גבאיו

    השבמחק
  7. אם ישראל לוין התחיל להתוודות בפומבי זה יכול להשמע מעניין מי יודע מה הוא עוד יספר הכלב בן כלב הזה

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה חובב כלבים בני כלבים, אולי תשלח לישראל שטול מאשדוד, ישראל אקרמן [ולסבתו אמו של אביו - גלויית הראש], חמיו יצחק משה גוטרמן, אברהם משה קליינלרר, אברהם גוטסמן, חיים בנימין וירניק, ישראל דנדרוביץ, בנו של שמואל שווירץ, יעקב דוד רוזנבוים ובנו, וצביקי טאוב.

      מחק
    2. קודם שזה שהחטיא ... במקוה בית וגן, יתוודה, גם בפני הרב שטיינמן שסמך על כך שיטפלו בזה ושיקרוהו ... ואם אפשר גם זה שהתעסק עם אשתו של העסקן הלעלובאי הידוע שבמעצר... ואם עוד אפשר, הבנש"ק שהתעסק עם ... בהיותו בחור בישיבה קטנה חידושי הרי"ם בתשנ"ט, עד שהשני אולץ עבור ישיבה מפני כבוד הראשון...

      מחק
    3. ראיתי שאתה מזכיר נשמות, אעתיק אם כן עוד כאלו שכתב "אנונימי" בפוסט ישן כאן ("אם בארזים נפלה), אינני מכיר רוב השמות ואינני יודע לאמת הדברים:


      ראשי המערכת אתה מתכוון ישראל אקרמן? אולי לוזר וויגדרוביץ, יודי קנופף ? או שמא אתה מתכוון לצמד חמד קרול שפיץ ? דוד לוי? חיים ווארשובר? איטשה מאיר פשיטיק? אאאאה אם הם אצליך ראשי הממסד אני מבין למה אתה כל כך שונא את גור

      מחק
    4. סלח לי, חכם הרזים "דודי אלתר" מלמד אותנו לא לומר "כלב בן כלב, אלא "צדוקי בן צדוקי", ואז "מעיפים השטריימיל", ומבקשים מלייזר נוימן ודייטש ו"ששון" וחבורתם שיכחישו בתוקף...

      מחק
  8. אתה לא צודק ! באוזני שמעתי את "יוסי כדורי" שמכריז שהרבי כלל לא ידע מכל פרשיית "ברקת" ו"פרוש", ומכל האלימות של ראשי הטרור [שהוא - יוסי - מזהירם שלא יודה שהם שליחיו]. יש דברים שבשמים מסתירים כנראה מהצדיקים, כמו שהסתירו מיצחק אבינו שבנו עשיו יצא לתרבות רעה.

    השבמחק
  9. אתם לא נורמלים אתם מתפרעים אחד על השני וכל העולם נהנה לראות את החסידי גור נלחמים אחד בשני עם שמות וכדומה בבחינת ישחקו חו הנערים לפנינו גם אני מכיר את המערכת טוב מאוד וגם למדתי בישיבת חייפה כמו שהזכירו אבל אל תחשבו שאתם תתנקו על הכיתובים פה תרגיעו בבקשה אתם מבזים את הרבי ואת החסידות שלנו דייייייייייייייייייייייייייי

    השבמחק
    תשובות
    1. מדוע לא נזעקת על כבוד החסידות שלנו כששפכו כאן דם נקיים שוב ושוב ושוב ??????? איפה היית 15 שנה האחרונות ????????????? אז לא היה איכפת לך, רק כשנוגעים גם בחבריך ? כשמיררתם חיי אברכים חשובים וצדיקים, לא חשבתם על הדם שירק ה"בית ישראל" מגור - הסלחן וטוב הלב למען חסידות גור הקדושה.

      "אדרבה, אחת ולתמיד שיידע כל מי שאינו רוצה עסק עם רוצחים, עם מי אסור להשתדך".

      גורים !!! מפרסמים את החנפים ! אנא פרסמו את שמותיהם של אלו שמציקים "בעקביות" [לא אלו שחוממו באופן חד פעמי ומתכוונים "ערליך"]. רק כך יש סיכוי שמיעוט [לא כולם כמובן] הטירוריסטים אולי יחשבו פעמיים קודם. בכך תצילו אולי חלק [קטן] מהקרבנות הבאים.

      הרנינו גוים עמו, כי דם עבדיו יקום, ונקם ישיב לצריו, וכיפר אדמתו עמו" [ח"ו לא בידי אדם, אנו לא כמוהם, אנו חונכנו אצל מישהו אחר - להבליג לרחם ולסלוח אף לחוטאים, אלא בידי שמים שיחזירום בתשובה, ואז כולנו נסלח - כי חונכנו כך, ועליה גאוותינו].

      "כל העושה עבירה ומתבייש בה מוחלין לו".

      מחק
    2. האם כשפרסמתם פשקווילים על אחרים כל השנים, והלבנתם פניהם ברבים, מדוע לא חשבתם אז על כך שזה לא יפה ???????????? כי אז זה כיבד את הרבי ??? רק שבוע שעבר הפצתם על אחד מאנשי ר' שאול על לא עוון בכפו, וגם המון פעמים בשנים האחרונות. ובשעתו נגד אברך חשוב שהעז לשלוח בנו שלא לגור - באחד הקריות של גור. וכנגד אברך בקריה קטנה יותר של גור שחותנו הסתבך עם גור לפני כשנתיים ונרדף באופן איום. וכנגד הפני מנחם [פקסים וכתבות ועוד] בשנות הנהגתו וקודם. וכנגד כמה חסידי גור שעקב קשרי עבודה עם מאיר פרוש חשדתם שיצביעו לו בתשס"ט. ועוד ועוד. וכנגד אמו של אברך צדיק שכל חטאו שרצה להתגרש ? וכנגד בחור בחידושי הרי"ם שכל חטאו שנתפס בעידוד א.י.א. ועוד שהוא כתהב מכתב עם תואר חשוב לחתן ר' שאול. ואברך שכל עוונו שאחד מבני הרבי [בתשנ"ט. מאז אותו בן התנרמל ונהיה נחמד בהרבה] חדר לתא הקולי שלו והאזין להודעותיו האישיות משם הובן שיש לו בקורת על המימסד ? ועל אברך שכל חטאו שנתפס שלח פקס לחברו עם ד"ת מר' שאול ? ויהודי שחטאו שעשה "מנין" של 12 אנשים בדירה לר' שאול, כיון שבביהמ"ד קשה לו לעמוד בחגים גדולים שעות ארוכות עקב בעיית רגליו, ואתם לא הרשיתם להביא לו כסא אף פלסטיק בשום אופן ? ומה שמיררתם חיי ר' אליהו פישר על שביקש לעשות שיעור בשפ"א בבימ"ד, וחיי איטשע ווינברג מטולנא על שהעז למסור שיעור פנ"מ בבימ"ד שהיה שיעור מבוקש ופופולרי ר"ל, וכן את שיעורו של דניאל, עד כדי כך שביטלתם את כל אפשרות נתינת שיעורים בבימ"ד כדי שלא יורגש ?

      מחק
  10. למה הצדקנות הזאת פתאום לא לחשוף שמות???
    אותם אלו העושים במחשך מעשיהם ראוי ששמותיהם יחשפו!
    אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר...

    השבמחק
  11. ר' בצלאל קמיונקא כבר עבר ללונדון לפניכ מה שנים לטפל באביו הצדיק הי"ו
    כעת הוא ראש ישיבה בישיבה כלל חסידית שמה

    השבמחק
    תשובות
    1. לאחר שהוציאו עליו "חוזה" וחיסלוהו בהרבה בחינות, עקב עוונו הנורא בקרבתו להדיין ר' מנדל שפרן והדיין ר' אברהם אטלס ור' שאול אלתר.

      מחק
  12. זה מפורסם שכשגור התחיל עם ותלמידו בידו היה להם ועדה של שלשה זילברברג דנדרוביץ ור' דוב לנדוי (שהיה בתוך המערכת אבל נגד המערכת וד"ל) ובמבחן פומבי הראשון שהיה לנדוי לקח את זה ברצינות ואמר לבחורים שאם הם ידברו יפסלו להם המבחן הגיע זילברברג ואמר איך אתה יכול לפסול מבחן זה יגרום להרבי עגמת נפש והוא החזיר לכולם את המבחנים וכל התחנונים של דוב לנדוי שמשקרים להרבי לא עזר כלום

    וכולם גם יודעים איך שזילברברג שיקר בהמבחנים כשהוא רצה לדפוק ישובה והוא זיוף תוצאות של הציונים כדי להראות להרבי שהישבה לא מצליח

    היום זילברברג כבר סידר שהוא נשאר היחיד שפעיל בהועדה

    השבמחק
  13. החסרון" של הרב דב לנדוי, שהוא ישר כסרגל ואמין, לא היה סיכוי שישרוד שם. הוא היחיד שם שלא "קידש" "מצוות עשה" - להיות "חשוב" בכל מחיר. הוא גם לא תינוקי.

    השבמחק
  14. עם מה שכותבים פה לגבי סבתא של אקרמן נכון אז הכל מובןת אם לכיסוי ראש זוכים לילדים טובים כמובא בגמרא אז כנראה זה התוצאה ההפוכה

    השבמחק
  15. מישהו יכול לעשות כאן סדר קצת?

    השבמחק
  16. אני חושב שהפוסט הזה שלך, חוטא למטרה שלך בהקמת הבלוג וחבל!!!

    השבמחק
  17. רק רציתי לספר לך את התבוסה הרצינית הנוספת שהיתה לאחרונה לאברהם בנימין זילברברג באשדוד.
    הסיפור התחיל לפני שנה וחצי לפני חג הפסח כשקבוצה של חסידי גור שנזרקו ונפלטו מהשטיבלך מסיבות שונות החליטו על דעת עצמם לפתוח שטיבל לבד.
    ואז קם אברהם בנימין והשתולל ואמר זה לא יתכן שכל מי שיפתח שטיבל יקרא לזה שטיבל של חסידי גור , הוא נכנס לרבה ללכלך בהתחלה הרבה האמין לו עד שנכנס יוסל קופרברג לרבה והסביר לו שהוא סתם משתולל והכל בסדר גמור...
    בתכלית מחר יש הכנסת ספר תורה לשטיבל ברחוב הרותם 6 באשדוד בהשתתפות בניו של כ"ק אד"ש (שזה אומר הכל...)

    השבמחק
  18. אני לא חסיד גור ואני קורא את כל הפוסטים כאן בסקרנות מהולה בהרבה חשדנות. (האמינות של שאולזון ידועה...). הסיפור כאן לא מריח אמיתי מיניה וביה. הרי אדון זילברברג המתואר כאן כארכי נבל יודע היטב את מי הוא שלח לרבי עם הקווטיל? ואיך המתוודה כאן, שלא משאיר לזילברברג שום מקום לספק בדבר זהותו, אינו ירא?
    שמע מינה הכל עורבא פרח

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.