רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 24 ביולי 2012

מדוע האדמורי"ם והרבנים 'פראווען' את החורבן של ט' באב בנאות דשא האם רק בהרי שווייץ ואנגליה חשים בגלות השכינה?

אני לא יודע אם שמתם לב, בכל השנים כך, את שלשת השבועות ובעיקר את תשעת הימים וט' באב 'חוגגים' האדמורי"ם והרבנים בנאות דשא, הם נמצאים בהרי שווייץ אנגליה ואוסטריה. האם באמת שם חשים את גלות השכינה, או שמא הם באמת כאלו קדושים שבארץ ישראל היכן שנמצאים חשים הרבה יותר טוב מבחוץ לארץ

זוכר אני כשהייתי צעיר מאוד, הייתי גר לא רחוק מר' צבי יהודה קוק שהיה גר ליד הרבה מגדולי ישראל של הדור האחרון בירושלים. הוא היה הולך ברחוב ומי שראה היה אומר 'שכינה שרויה שכינה שרויה', הוא הרחיק כל כך שאפילו שראה חיילת הוא יכל לומר כך. אף פעם לא הבנתי מדוע בכל מי שראה וכל מי שלחץ את ידו הוא רק ראה את השכינה השרויה עליו. עכשיו אני מבין מדוע. הרבי'ס והרבנים ממהרים לפני ט' באב לעזוב את ארץ ישראל נוסעים להרים לחוש בגלות השכינה. אחרת קשה להבין איך זה שדוקא בימים כאלו הם שם

האדמורי"ם והרבנים תפקידם להוות דוגמא אישית לציבור, ואם הם כבר נוסעים למקומות הללו לשם מה הם שולחים לעיתונות תמונות להראות איך שהם מכייפים שם בהרי אירופה, בשביל מה הם מוציאים את העיניים לצעירים ומקנאים מדוע הם לא זוכים לסיבוב כזה. הם חייבים היו מראש להצניע זאת שהציבור לא יראה ולא יידע מה הם עושים שם. והכי טוב שכלל לא יסעו לשם, אבל גם אם הם מוצאים כל צידוק לעשות זאת, צריך לקחת בחשבון את תוצאות החינוך ההרסניות

8 תגובות:

  1. מה אתה לא מבין ההיליגער רבי הוא כביכול ... והחסידים הם עם ישראל ולכן הדבר נחשב לחסידים שנאלצים להיפרד מה... חורבן וכו'

    השבמחק
  2. בעניין זה הרבי מגור בעצם הכי בסדר עכשיו לא מרצון אבל הוא בוודאי חש את גלות השכינה

    השבמחק
  3. פה נפלת!!!!

    אתה יודע מה ההבדל בין חסיד לליטאי? גם החסיד מחמיר, אבל בשום פנים ואופן הוא לא ידבר נגד מישהו על שהוא לא מחמיר כמוהו! הליטאי - כן!

    ואתה, אני מתאר לעצמי שכל הכתבה הזאת נולדה בגלל מה שידוע שרבך הרבי מחב"ד לא יצא לחופש מאז נשיאותו, אבל האם זה אומר שמי שכן יוצא לנופש,רבנים ורביים. עושים משהו פסול???

    השבמחק
    תשובות
    1. ככל הנראה לא קראת, כתבתי, החלטתם לנסוע לעשות חיים לכייף, בבקשה, אבל למה לפרסם?

      מחק
  4. ברצינות אתה באמת מאמין שאדמו"ר מויזניץ הורה לפרסם את התמונה הזו??? כי אם כן באמת צר לי עליך, החסידים מצלמים ומפרסמים וזה קורא בכל מקום אפי' במונסי. "וכשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה שלא לומר דבר שלא נשמע". אינך צריך להוריד את גדולי ישראל בכדי להוכיח שרבך גדול, תלמד מהטעויות והשטויות של המחבלים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי ספק שזה לא הוא, הטענה שלי לכל מי שיש לו מחוייבות חינוכית וזה כולל את עורכי העיתונים והאתרים שמעלים תמונות כאלו

      אבל יחד עם זאת עלי להעיר לך, אני חי הרבה שנים את העיתונות ולמרות הקושי לצלם, יש לי תמונות כאלו מלפני עשרים ושלשים שנה. נכון היום זה מאוד קל ואז זה היה עסק שלם, ובכל זאת שלחו תמונות ופרסמו

      מחק
  5. זה היה תמיד
    מה שהשתנה זה שהיום יש לכל אחד מצלמה בסלולרי ואינטרנט וכך התמונה מופצת מייד. פעם עד שלא חזרו לארץ הפילם לא היה נמסר לפיתוח וגם חסכו בתמונות, לפני העידן הדיגיטלי.

    הבעיה המהותית יותר היא שהיום החסיד או המקורב שהצליח להתקרב לרבי שלו במקום הנופש - הפעולה הראשונה שהוא עושה כשהוא סיים - זה להעלות את התמונות לפייסבוק בכדי להראות לכולם את חשיבותו כביכול...

    השבמחק
    תשובות
    1. זו הסיבה מדוע היום הרבי'ס צריכים הרבה יותר להזהר, ולא להסתובב במקומות כאלו

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.