רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 ביולי 2012

רבם דקרו הרב שך 10 - בבני ברק ברחוב הרב שך על פחי הזבל שמו של הרב שך בלי כל בושה

מדובר ברחוב חרדי חרדי, בכך אין ספק, כל תושבי הבית חרדים, וכמו שנהוג בארץ ישראל, מציינים על פח הזבל את שם הרחוב והמספר בשביל שיידעו למי זה שייך, ולכן, לכאורה אין זה פלא מדוע מי שגר ברחוב הרב שך יכתוב על פח הזבל 'הרב שך 10'

אבל אשאל אותכם, האם מי היה מבזה כך את רבו? אם תשימו לב יש מן השכנים ברחוב ההוא, שממשיכים לכתוב על פח הזבל 'הרצל 10' הם מבינים למשמעות הדברים. השאלה היא כשהעיריה קובעת שם של רחוב היא רוצה להנציח דמויות חשובות בעיר, ומתעלמת מן המציאות ששמם מתנוסס על פחי הזבל

שלח לי יהודי מבני ברק את התמונה שהוא צילם ברחוב הרב שך 10 כשהוא כולו סהרורי ושואל הייתכן, בני תורה בלי כל שמץ של בושה לא מתביישים וכותבים על פחי הזבל את שמו של הרב שך

איך זה שעד לרגע זה לא שמענו קול זעקה על ביזויו של הרב שך. ואותו דבר כאמור בנוגע לאחרים, מי מתיר לבזותם בצורה שכזו. נוצר כאן מצב שמתוך שבחו בא לידי גנותו. האם לא עדיף היה שיקראו לרחוב 'הרצל' ועל פחי הזבל יתנוסס השם של הרצל מהשם של הרב שך? או שמא המחבלים הליטאים מבינים כי עדיף כך, העיקר ששמו של הרב שך מתנוסס בכל מקום כולל על פחי הזבל

בפוליטיקה זה כך, לא איכפת היכן, העיקר שאתה מאיית את השם נכון. אבל כשעוסקים ב'כבוד התורה' האם שמו של הרב שך על פחי הזבל הוא 'כבוד התורה'?

22 תגובות:

  1. מה קרה אם אפשר להיכנס לשירותים עם כפה שכתוב עליה צבאות השם אז על פח אשפה אסור לכתוב הרב שך 10 חבל שלא הוסיפו גם צורת אצבע ואז הכל גם 100

    השבמחק
  2. וכשנכנסים עם ציצית לשירותים זה כן בסדר? - כתבתי בכללות, ובשביל ההיסטוריה, לפני כמה שנים בעיתונים שלי הבאתי תמונות של רבנים שמתגוללים ברחובות, כשקופת העיר היתה מפרסמת מודעת עם תמונות של רבנים ואלו היו מתגלגלות ברחובות והציבור דורך עליהם. בנוסף תמונות של רבנים על מגזינים חרדים בחנויות בניו יורק לצד דוגמניות ושחקניות הוליווד בלבוש הכי פרוץ

    מצד אחד מבקשים לכבד ומאידך מבזים, השאלה היא מה עדיף

    השבמחק
  3. להיכנס בציצית זה לכתחילה מותר רק בטלית גדול שמיועד רק לתפילה אין להיכנס לעומת זה עם כיפה שכתוב עליה צבאות השם אסור להיכנס עם זה לשירותים כשהכיפה גלויה אבל אין עם מי לדבר

    השבמחק
  4. לא עסקתי בענין הזה, אברר בל"נ איך מסבירים זאת מי שלובשים כיפות כאלו, אבל נדמה שלא כתוב ה' אלא 'השם' שזה לא שם ה'

    ובקשר לציצית, אראה לך פוסקים שסבורים אחרת, הם קובעים כי חייבים ללבוש את הציצית מעל בשביל שיוכלו להסירה כשנכנסים לשירותים. נכון שאנו לא נוהגים כמו אותם פוסקים, אבל תמצא מי שמקפידים להסיר את הציצית בטרם נכנסים לשירותים

    השבמחק
  5. פנים מסבירות4 ביולי 2012 בשעה 21:38

    אולי תסביר לי מה הפירוש של צבאות השם צבאות של מי ? אז זה מותר ואין כאן ביזיון אתמהה, ובנוגע למה שכתבת לענין הציצית היו אדמורים שגם עם הכיפה לא נכנסו אז מה, כך עם הציצית, אבל מה ההבדל סליחה בין הציצית והכיפה לב"ק אז עם הברית קודש שזה גם תשמיש של מצוה וכו' גם עם זה אסור להיכנס

    השבמחק
  6. בזה אין ברירה, ואל תזלזל בענין, תזכור אברהם אבינו היה משביע על הברית קודש

    עד שהעלו כאן את הנושא מעולם לא עסקתי בו ובל"נ אשאל את מי מהיודעי דבר בענינים אלו בחב"ד שיסביר לי איך הם מסבירים זאת, ואשמח אם מישהו יתנדב להסביר זאת הלכתית. אבל מתוך ראות עיני, אני לא רואה במילים 'צבאות השם' קדושה, מדובר בדבר מאוד חשוב אז לכן עיתון לא מכניסים לשירותים, האם שייך בעיתון חרדי שלא יהיו מילים דומות?

    קשה לי להאמין שבציבור כל כך גדול היכן שישנם כל כך הרבה רבנים, ולא חסרים שם מי שאוהבים ביקורת ולא יוותרו על נושא שכזה, אם יש בזה ענין שלא יעסקו בו, ואם הם לא עוסקים בענין מן הסתם לאחר שהדברים ברורים אצלהם כי אין בכך חשש איסור, במיוחד הרבי שהיה איש הלכה ולא וויתר על קוצו של יו"ד בעניני הלכה, הוא בודאי היה מוחה אם היתה כאן שאלה הלכתית

    השבמחק
  7. גם בציצית וק"ו בט"ק אין קדושה נקודה אין קדושה בתשמישי מצוה כך היא הלכה מפורשת בשו"ע אבל צבאות השם להיכנס איתו לשירותים בגלוי כשהכונה ידועה למה מכוון יש כאן זילזול ושום דבר לא יעזור לכם ועליכם נאמר אשר היתרתי אסרתם ואשר אסרתי היתרתם איפכא מסתברא

    השבמחק
  8. כפי שכתבתי גם קודם, אתמול זו פעם הראשונה ששמעתי את טענה הזו שיש כאן בעיה עם ה'צבאות השם' ובל"נ אברר את הנושא

    קשה לי להאמין שבמשך כל כך הרבה שנים לא היה מי שהעלה את הנושא ולא דנו בענין, בודאי דנו, ומעניין על סמך מה החליטו כי זה אפשרי

    השבמחק
  9. העיקר הוא שאל תשתמש ברבם דקרו על כתיבת הרב שך על פחי האשפה שלא למטרת ביזוי אלא לציון מיקום ושייכות הפח לצרכים אלו ואחרים או למטרת שמירתם וכו' ואל תדפוק את היד בקלות על הלב של השני ואילו אצלכם הכל חד וחלק

    השבמחק
  10. ראשית אל תכתוב אצלכם, אני כלל ישראל, אם הייתי מכיר אותי לא היית משייך אותי לאף חוג או קהילה מפני שבשיטה ובעקרון איני חבר בקהילה כלשהי ואיני שייך לאף אחד. אני רואה את עצמי חלק מכלל ישראל, וזה מה שנותן לי את הזכות ואת הכח לזעוק על הקורה בכל מקום, אני לא מתערב אצל האחר, אני מעתרב במה שקורה בחצר שלי, והוא כלל ישראל כולו מקצה לקצה כל מי שנמנה על כלל ישראל

    ובאשר להרב שך 10 תבדוק מי גרים שם ותמצא ליטאים, ועליהם השאלה איך הם לא חושבים פעמיים בטרם הם עושים זאת. גם אם תטען שהללו לא ליטאים שרופים, השכנים חייבים היו למחות זה כבר כך הרבה זמן ואף אחד לא מוחה

    השבמחק
  11. ולכן אתה מרשה לעצמך לזלזל בגדולי ישראל ולהכניס עצמך בין גובי האריות כמו הסאטמרי, ציפצף, וכל מיני לשונות הזילולים שלך בגדולי ישראל הקדושים והטהורים אדירי התורה היראה הטהרה והקדושה שכונתם לשם שמים בלתי להשם יתברך לבדו, וגם שניהם בעלי הוראה אמיתיים ורבנים גדולים ומומחים גדולים בהוראה, עליהם אין לך את התובנה שאתה מחפש ומוצא על חב"ד, וגם לליטאים שגם אם עושים לפעמים דבר שאין לו שום בעיה לא הילכתית ואפילו לא רגשית, וההיפך ממה שצוין למעלה לגבי חב"ד, ששמה אתה יודע לגמגם וכו' ולנסות לטהר את השרץ בקן של גמגומים, וכמו שנכתב לך כבר ומחקת אותו כי לא נעים לך לקבל את האמת אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תראו וכו'

    השבמחק
  12. לפני הכל אני מוחה כשאתה כותב שמחקתי משהו, עד לרגע זה כל מה שהעלית מופיע ולא נמחק אפילו לא מילה אחת

    עכשיו בקשר לגובי האריות, כשמדובר במה שקשור אלי ברור שאני מוחה. ובאשר ל'גדולי ישראל' כאן בבקשה פרופורציה. המושג הזה הוא פסיכולוגי ולא יותר מזה והוא אף אינדיבידואלי, הרב שך 'גדול' של הליטאים' הרבי מגור 'גדול' של חסידי גור והרבי מחב"ד 'גדול' של חב"ד. האם לדוגמא, הרבי מחב"ד הוא גדול בעיני הליטאים? האם הרב שך הוא 'גדול' בעיני חב"ד? אין אחד ויחיד בדור האחרון שהוא 'גדול' אצל כולם. ואספר לך שגם בדורות קודמים לא היה בנמצא מי שהיה 'גדול' אצל כולם, תמיד הפוליטיקה היתה חזקה יותר

    בעיני אני מודד כל אדם כולל מי שאתה מכנה 'גדול' על פי מעשיו. כשהוא עושה מעשה טוב הוא 'גדול' בעיני, וכשהוא עושה מעשה לא טוב אומר את מה שצריך לומר

    ובנוסף, אין קבוצה כלשהי שלא ביקרתי אותה כולל חב"ד, ואם אינך יודע, חב"ד נלחמה בי מלחמת חורמה בפרשת המשיחיזם לא איפשרו לי למכור את העיתונים שלי בקראון הייטס, לחמתי באחד מרבניהם בקראון הייטס בגלל שהרחיק לכת בנושאים האלו. מדובר בהיסטוריה של העבר. אני רק מביא את זה בשביל להוכיח לך שאני האחרון לכסות על חב"ד, כשיש צורך אני כותב

    השבמחק
  13. גדול בישראל הוא מי שעמל בתורה ועבודה בקדושה ובטהרה וכו' ומי ששאר גדולי ישראל מחזיקים ממנו גם שאול המלך כשהיה נחבא על הכלים היה גדול בישראל כל השאלה מי הגדול בה' הידיעה שם לכל חוג יכול להיות מישהוא אחר שאצלם עליו נאמר אליו תשמעון ולכן כמו שאמר מנשה מי אתה שתקרא לי חבר שלך וכו' ולכן אם הם לא החברים שלך ואינך מגיע לקרסוליהם גם היראת כבוד והיחס שלך אליהם צריך להיות בהתאם ולא להיתיחס אליהם בזילזול, כמו הסאטמרי וציפצף וכו', קצת דרך ארץ גם לזקנה שלהם וגם לגודל מעלתם וקדושתם, הם לא החברים שלך נקודה!

    השבמחק
  14. שים לב למה שאתה כותב, גדול בישראל הוא מי שעמל בתורה ועבודה בקדושה ובטהרה, צר לי לאכזב אותך, כאלו היו יחידים בדור ומעולם לא זלזלתי בהם, ההיפך, היללתי ושיבחתי אותם. על כל מי שאני כותב אני יכול להוכיח, כי תורתם ועבודתם רחוקה מקדושה וטהרה והם שרויים בענינים שמפני הכבוד אשתדל להמנע כאן מלהעלותם והמבין יבין. אם הייתי נכנס איתך לויכוח מי הם ומה הם, איך וכיצד הגיעו לאן שהגיעו לאחר שפיכות דמים שאין דומה לה, לאחר הפעלת אלימות וטינופת שבשביל זה צריך ימים וחדשים רק בשביל לכתוב את כל אלו, ואצלי ב"ה הם כתובים על ספר, היית מבין כי אתה חי בטעות. הבעיה שלך ושל רבים שאינך יודע את האמת מי הם

    אספר לך על אחד מגדולי האדמורי"ם בדורנו כשראה אותי בפעם הראשונה הוא קם לכבודי והתפלאתי, שאלתי אותו היתכן ומדוע הוא עושה זאת, והוא אמר לי כי הוא חייב לספר לי מה שקרה לפני שבוע ימים. ישבנו באסיפה של כמה רבנים ועסקו בענין של אמונה, ואחד הרבנים קם ואמר כי אם יש בדורנו מי שיש לו אמונה אמיתית הוא ציין את שמי. כולם הסתכלו עליו ושאלו מדוע, והוא אמר, כי אם כולם היו יודעים מה שאני יודע לא היו מאמינים, ואם אני למרות מה שאני יודע מאמין הרי שאמונתי עמוקה ושלימה, אני יודע להבחין בין אמונה לבין מעשיהם של מי שמשחקים 'גדול', וצר לי לכתוב כך

    אין כאן ענין לחוג. בניגוד לאחרים, אצלי הכל רשום על ספר, 42 שנה שאני כותב ואדרבה ניתי ספר ונחזי, כמה רבנים וגדולי ישראל היללתי ושיבחתי ועד היום הזה אני נאבק למען כבודם ומעולם לא פגעתי וזלזלתי בהם. וכשעתבור על הרשימה תמצא שהם מכל החוגים והעדות מקצה לקצה, ומדוע? מפני שאצלי אני מודד את כולם בעינים של כלל ישראל ולא אם הוא ליטאי חסיד או ספרדי וכדומה

    אין לי חברים, יש לי אחים, עבורי כל מי שנמנה על כלל ישראל הוא כאח לי. כאן ההבדל ביני לבינך. אתה מסתכל על האחר כחבר ואני מסתכל עליו כאח שהוא חלק מבשרי ודמי. וכאן גם ההבדל ביחס. חבר אתה חייב לדבר בעדינות יותר, אבל אח אתה תדבר עמו דוגרי ותאמר לו בפרצוף את מה שאתה צריך לומר לו מפני שאתה מבקש את טובתו שהיא טובתך האישית. כשאחיך מבוזה אתה מבוזה, כשהחבר מבוזה אתה יכול לחיות עם זה

    בקשר לסאטמארי כאן לא המקום להכנס להיסטוריה, אבל אם תקרא את הספר שמוכן עם כל מעללי האדמורי"ם שלהם, מה הם עשו לגדולי תורה אחרים כיצד רדפו אותם וירדו לחייהם אז תבין מדוע אני לא מקבל את גישתך

    השבמחק
  15. זה הטעות שלך גדולי ישראל הם לא אחיך בהתיחסות הביקורתי עליהם נקודה! ולכן גם נאמר מחלוקת הלל ושמאי ולא בית הלל ובית שמאי כידוע, דרך אגב מכיר אני אנשים שחשבו בדיוק כמוך עם ועל כל המשמעויות שציינת כאן, וסופו של דבר שילמו ע"ז ביוקר רב, כי עם אש לא משחקים, אפילו אם אנו בטוחים בצדקת דרכנו באלף אחוז.

    השבמחק
  16. היכנס לכיכר השבת יש שמה כתבה על חכם בן ציון שמתאימה לאוסף שלך

    השבמחק
  17. מתשובתך אני למד, שלא למדת את תפיסת עולמי. מפני, שאין דבר כזה ש'גדולי ישראל' אינם אחי. ניקח לדוגמא בסאטמאר, האם תאמר שר' אהרן טייטלבוים אינו האח של ליפא טייטלבוים? או של שלום אליעזר? אין דבר כזה שהם לא אחים שלי, כל כלל ישראל הם האחים שלי כולל מי שעומד בראש קבוצה זו או אחרת

    על המושג גדולי ישראל כבר כתבתי לך קודם ולא אחזור שוב, אני לא מקבל את גישתך, גישתי שונה בתכלית על איך להסתכל עליהם. ולא חלילה שאין 'גדולי ישראל' ועוד איך יש, אך לא מי שמשחקים 'גדולים' אלא מי שהם גדולים באמת

    ועוד טעות, רק הדרך שלי היא הדרך לחזק את האמונה ולהבטיח את העתיד. בימינו קיימת חלישות באמונה אך ורק מפני שמסתכלים על 'גדולים' בעינים שלך. מי שיסתכל בעינים שלי יידע, כי לא לומדים מבשר ודם כלל בכל הקשור לאמונה, מפני שאפשר להיות הגדול ביותר דוגמת משה רבנו ולעיתים לטעות לעשות את מה שהקדוש ברוך הוא לא אוהב. הגישה היהודית אומרת שאין שלמות באדם, כולם עושים פה או שם טעויות, ולכן אין זה כל סתירה לאמונה. בשר ודם הוא בשר ודם אפילו שמכנים אותו 'גדול', ואז אין כל בעיה עם האמונה

    כמה אתה צודק שעם אש לא משחקים, אבל קודם שזה יהיה אש ואז לא משחקים עמו, כל עוד שהם רחוקים מאוד מכך, הגישה אליהם אחרת

    ושוב, לא חלילה שאני פוסל את כולם, יש מי שהם גדולי ישראל אמיתיים והם בבחינת אש, אבל אלו לא מי שאתה מצביע עליהם.

    השבמחק
  18. אתה מומן לקנות את רכבו של הרב שך פרטים באתר בחדרי ובהצלחה!
    דרך אגב, מדוע אתה שם לנו אותיות מסובכות ולא אותיות כפי שמופיע על המקלדת יש גם תוכנה כזאת שלא מכבידה על גולשים אלפבתיים באנגלית כמוני אם אתה אח שלי אז אנא תתחשב בי

    השבמחק
  19. אנא תחכים אותי לאיזה אותיות אתה מתכוון היכן, האם בטרם ההעברה? יש לי וויכוח בענין הזה עם גוגל, הם רוצים להבטיח שהדברים נעשים על ידי אנשים ולא על ידי מכונות, לאחרונה פיתחו תכנות שהדברים עולים עם התוכנה ולא אנשים עושים זאת, הם חוששים שזה יגרום להם מפולת

    השבמחק
  20. אחת הבעיות של הרבה חברות שבמקום לשים אותיות דפוס רגילות שאתה קורא ורואה על המקלדת, שמים לך אותיות שאתה מקבל כשהופכים מעברית לאנגלית, וגם זה בצורה מסובכת שאחת נכנסת בחברתה, כך שלנו שלא למדנו אנגלית זה הופך לסיוט וצריכים לחזור כמה וכמה פעמים עד שסוף סוף מצליחים, ואני שואל הרי מדובר במדינת ישראל ולא חו"ל למה לא מתחשבים בנו ומכבידים עלינו בתוכנות מסובכות בזמן שעובדתית קימות בשוק תוכנות כאלו.

    השבמחק
  21. אז לידיעתך, התוכנה המרכזית של גוגל לא בישראל אלא בחוץ לארץ, השמירה שגוגל לא יקרוס מרוכז במקום אחד - ולא בישראל - מה שאעשה בל"נ אפנה אליהם ואשאל אם אפשר לשנות לפחות בישראל ששם יוכלו לקרא את האנגלית טוב יותר. ליאהו בשעתו כתבתי וזה עזר, היום הם מכניסים אותיות קריאות בלי בעיה

    השבמחק
  22. קיבלתי את התגובה הזו ממי שלא יודע טכנית איך להעלות את התגובה בעצמו


    ה' אינו שם קודש, הוא כינוי לשם-השם על מנת להתחמק מבעיית הקדושה,
    וכך נהגו בעם ישראל לומר ב"ה ולכתוב ב"ה, עד שהגיע החזו"א ותקופתו והחליטו שב"ה זה לא טוב, יש בזה חשש של חשש של אולי שם ה', והחלו להשתמש ולכתוב במטבע הלשון'בס"ד'.
    ולכן אין בעיה להסתובב בכיפה שכתוב עליה 'צבאות ה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.