רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 26 ביוני 2012

מדוע נתן לי ה'לב שמחה' בקבוק יין ומה היה חלקו של איצ'ה מאיר (אלתר) שמעון'ס ז"ל בשליחויות של הרבי אלי

מעטים יודעים על מה שהתחולל באותן הזמנים מאחורי הקלעים, גם אני למרות שהיה לי עיתון משלי הייתי מוגבל מפני שאז לא כמו היום, לא הרשיתי לעצמי לכתוב כפי שהייתי רוצה לכתוב, מי שיקח לידו את צופר-צוהר ויעיין בהם ימצא עולם אחר לגמרי שהוא זהב לעומת כל עיתוני ימינו. גם כשכתבתי מה שזה או אחר לא אהבו, הדברים נעשו בצורה חיובית

לדוגמא, כאשר רציתי לספר כי שלמה לורנץ הוציא 2.5 מיליון מן האוצר מבלי שהציבור יידע על כך, הייתי כותב שמחה גדולה על ההישג של הרב לורנץ שהצליח ב"ה להשיג תקציב לחזק את מוסדותיו

היה זה הגבאי ר' שמשון לנדסברג שהיה מגיע אלי כל שבוע ולוקח שתי עיתונים אחד בשביל הרבי, ובאחד הימים איצ'ה מאיר שמעון'ס - בגור יודעים למי כוונתי -  מתקשר אלי ומבקש ממני שאכנס לרבי ברחוב אלפנדרי ושאבא בלילה, הגעתי והרבי מוציא את העיתון שהיה פתוח במקום שביקש להראות לי, ושואל אותי 'וואס איז דאס וואס איז דאס' היתה זו ידיעה על כספים שהצליח שלמה לורנץ להוציא מן האוצר מתוך אמונה כי אף אחד לא יידע. אמרתי לרבי מהיכן קיבלתי את הידיעה מקור במשרד האוצר. הרבי נתן לי תפוח והלכתי

כשהגעתי בשעת לילה מאוחרת הביתה, אומרת לי אשתי כי ר' יהודה מאיר אברמוביץ צלצל וביקש שאתקשר אליו דחוף אפילו בחצי הלילה. הבנתי מיד מה קורה כאן, הוא ביקש ממני לדעת מהיכן המקור היכן הוא יכול לברר את הפרטים. אמרתי לו כי את הכסף הוציאו מסעיף בתקציב שקוראים לו 'יחודי'

בבוקר אברמוביץ בירר ומצא כי זה נכון ומסר את הדברים לרבי. לא עברו כמה שעות ושוב איצ'ה מאיר מבקש ממני כי אכנס בלילה לרבי. הגעתי, הרבי לא דיבר כלום אלא ניגש לארון הוציא בקבוק יין ונתן לי, בירך אותי ואמר לי שאני עושה עבודה טובה

כך נודע ל'לב שמחה' על המושג 'יחודי', ואיך שלורנץ עבד על הציבור שנים

פניה אחרת של הרבי אלי דרך איצא מאיר שמעון'ס היה כאשר הוא היה צריך את קולי במרכז אגודת ישראל נגד הליטאים, הוא ביקש ממני להגיע מארצות הברית, הגעתי לכמה שעות על פי בקשתו האישית של הרבי

זה רק מעט מן המעט מאותן הזמנים ומן הקשר המעניין שלי עם ה'לב שמחה' זצ"ל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.