רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 21 ביוני 2012

ומה עם שפיכת דמם של האדמורי"ם על ידי 'יתד נאמן'? האם הפכתי לליטאי המגן על גדולי התורה הליטאים? - שואל גולש חסידי

עשרות אימיילים ומכתבים בדואר אני מקבל מגולשים ידידים המכירים אותי זה שנים המתפלאים ושואלים אותי האם הפכתי לליטאי, שכחתי מה ש'יתד נאמן' עשה לאדמורי"ם ולגדולי החסידות במשך השנים, ועל איזה רקע קם 'יתד נאמן' שמטרתו היתה אחת ויחידה להלחם בחסידים ובעיקר ברבי ה'לב שמחה' מגור שבשבוע הבא היארצייט שלו. איך זה שבכל מה שכתבתי מאז פרצה המלחמה הגדולה ב'יתד נאמן' לא הזכרתי במילה, או לפחות הקדשתי איזה פוסט לנושא

בטרם אשיב לידידי בחרתי באחד המכתבים ששלח לי יהודי חסיד תושב אלעד:

כגולש קבוע באתר שלכם, אני נהנה עד מאד לקרוא את הכתבות המעניינות  ואת החומר הרב שאתם מביאים. אני מבין שיש לכם מקורות טובים בציבור הליטאי, ובאמת אתם עושים עבודה יפה לטובת הקוראים. אבל כחסיד שגר באלעד, אני מאד מאוכזב מהאתר שלכם, שכל הזמן רק מגן על גדולי התורה הליטאיים ובראשם הגאון הרב שטיינמן והגאון הרב חיים קנייבסקי שליט"א. אני חס ושלום לא מזלזל בהם, ואני שמח באמת בשביל גדולי ישראל הליטאיים שהצליחו להשליט סדר בעיתון יתד נאמן שמהיום ואילך יישמע לדעת תורה.
 
אבל שאלה לי אליך חיים שאולזון, האם שכחת את המלחמות של יתד נאמן נגד החסידות והאדמו"רים? את הזלזול הקבוע בעולם החסידות. על כך שמעולם לא פרסמו את דף היומי הירושלמי של מרן בעל הלב שמחה זצ"ל, ועשו צחוק מכל עניין חסידי ומכל תלמידי הבעל שם טוב כאילו שכל התורה נמצאת בפוניבז'. שלא לדבר על יחסם לחב"ד. אמנם זה בחדשות המאבק ביתד נאמן, אבל היכן כבוד החסידות שהושפל עד לעפר? מדוע אתה לא מוחה על כבוד האדמו"רים זצ"ל ויבלט"א שליט"א. אני מאד נהנה לראות שאתה באמת מגן על כבוד הרבנים, אבל הגיע הזמן להרים את קרן החסידות.

לכאורה שאלה טובה, איך זה שהתעלמתי כל הזמן הזה מגדולי החסידות, במיוחד כמי שלוחם יותר משלשים שנה למען כבוד החסידות וגדוליהם, והנה כאן אני ממלא פי מים

אז קודם אקדים, שמעולם לא הייתי נגד גדולי הליטאים, במשך שנים דגלתי בנהרא נהרא ופשטי', מפני שאני מאמין שרק כך נוכל לחיות כשתים עשרה השבטים שכל אחד עבד את ה' בדרכו. ולמרות שאנו 12 שבטים אנו עם אחד, כך צריך היה להיות. אבל במצב שנוצר במיוחד מאז שהרב שך קרא למלחמה, הקדשתי את כל חיי למטרה אחת ויחידה להלחם באותם רודפים ואין זה משנה מי הם הנרדפים, כולל נרדפי גדולי הליטאים, ניצבתי לצידם בכל עת. יעידו מאות הדפים שכתבתי למען כבודם של רשימה כל כך ארוכה של גדולי הליטאים שנרדפו על ידי הרב שך בימי חייו

אני ממשיך עתה באותה מתכונת בלי שום שינוי. הגאון הגדול רבי אהרן לייב שטיינמן נרדף על ידי הרב שך ואנשיו ברדיפות שאי אפשר לתאר. דמו נשפך כמים לפני עשרים שנה ויותר ואיש לא ניצב לצידו. פחדו חששו, הייתי יחיד במסגרת של עיתון שקמתי והגנתי על הגאון רבי חיים גריינימן כשהוא נרדף על ידי הרב שך, והייתי היחיד שהבאתי את מכתבו של הגאון רבי רפאל סולווייצי'ק להגר"ח גריינימן היכן שהוא מכנה את הרב שך 'שפל המחשבה'. חוברת מיוחדת חיברתי עם מכתב זה, ומה שכתבתי להסביר את אותו מכתב

מה שאני עושה עתה הוא המשך למה שעשיתי בעבר, עתה לא הזמן להגן על גדולי האדמורי"ם, מפני שבהנהלה החדשה של 'יתד נאמן' לא יהיו כדברים האלה. ברור שאם חלילה יתהפך הגלגל, נשוב לעסוק גם בחומר ההוא, ואיני חושב שמי צריך להיפגע מכך שאיני עוסק עתה במה שקרה בין הליטאים דאז לחסידים. כל דבר בזמנו, עתה לא הזמן לכך

11 תגובות:

  1. האם אפשר להעלות צילום של המכתב המוזכר של הרב סולווייצי'ק?

    השבמחק
    תשובות
    1. בל"נ אעשה זאת אבל רק אחרי שבת, ביום שישי כמעוט ואין לי רגע לעצמי, ביום ראשון הקרוב אהיה עסוק מאוד עם כמה אירועים, אשתדל - אם תזכיר לי - ביום שני לעשות זאת, אולי קודם אם אמצא כמה דקות, מה שטוב בחומר הזה הוא מסודר וערוך בקונטרסים שחיברתי להסביר אתם

      מחק
  2. גם אני מעוניין..

    השבמחק
  3. קול האמת 0732411722

    ממש פשקוויל של המחבלים

    פתחו קו טלפון
    לא יאומן

    השבמחק
  4. אולי כדאי חיים, שיהיה כאן גם מדור קבוע של ההיסטוריה הקרובה-רחוקה, ולמה? כי יש דברים שלא צריכים להידחות מפני החדשות. והרי תמיד יהיו חדשות...
    יתרה מכך, לא בדקתי אך אני בטוח שרוב הגולשים כאן הם בני עד 40, המבוגרים יותר, לפחות החרדים באר"י, נגישים פחות לאינטרנט. בגיל הזה הם לא יודעים ולא זוכרים, את מה שלך ולנוספים בגילאים הבוגרים יותר, שזוכרים את העולם הקודם-ברור וידוע...
    הצעירים הללו מכירים רק את הלוקשן שמוכרים להם העסקנים והגדולים בעיני עצמם..

    השבמחק
    תשובות
    1. רעיון מצויין, לעשות אולי פינה שבועית בכל פעם סיפור אחר עם מה שקרה אז, זה יכול להיות מרתק

      מחק
  5. אפילו אם תביא רק צילום של ה"פנים חדשות" או "פנים אל פנים" (אם אני זוכר טוב) - של כל שבוע לפני שלושים שנה וכדומה - זה חזק ביותר!
    אגב, אם תוכל להוריד את הצורך להקליד את הקוד אחרי כל תגובה-זה יקל לנו את החיים והתגובות יזרמו בשטף. אני מכיר כזה בלוג ששם לא צריך קוד. אנא ממך...

    השבמחק
  6. את הדפים בל"נ אעלה

    באשר לקוד, אחרי שבת אנסה עם הטכנאי שלי שיבדוק לי איך מסדרים שלא יצטרכו להכניס קוד

    השבמחק
  7. יישר כח במיוחד על התגובה המיידית ושבת שלום מירושלים

    השבמחק
  8. מהיכן הציור הנחמד המצורף לכתבה?

    השבמחק
  9. זה היה בשער של 'פנים חדשות' כשהרב אלישיב פרסם איסור על 'המודיע'

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.