רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 29 באפריל 2012

ר' אברהם יוסף, מדוע שתקת עד היום, האם פחדת מהרב אלישיב?

הסיפור שפרסם ר' אברהם יוסף לייזרזון על איך שהרבי מחב"ד קרא את מחשבתו, אמת לאמיתה, אין לי בזה ספק, מפני שאני שמעתי את זה ממנו כבר לפני שנים, ובכל זאת שאלה קשה לי אליו, מדוע עד לשבוע האחרון הוא שתק, ולא רצה לפרסם את הדברים ברבים?

אין לי כל ספק כי הוא פחד, והשאלה היא ממי. הוא לא רצה שזה יזיק לו, את זה קל להבין, הוא יושב בחינוך העצמאי הוא חושש מן הליטאים ומאחרים שאינם אוהבים את חב"ד, אז מה קרה פתאום שאינו מפחד עוד? האם עתה הליטאים אינם שולטים עוד ב'חינוך העצמאי'?

ההרגשה שלי היא, כי הוא פחד מהרב יוסף שלום אלישיב שהיה אנטי חסידי, הוא היה מאוייבי החסידות, אם כי בניגוד להרב שך שביטא את הדברים בצורה גלויה אמר את מה שבליבו, הרב אלישיב החזיק את הדברים פנימה למרות ששיחק אותה כלפי כמה מקורבים שאינו אנטי חסידים. אסור לשכוח כי גיסו הרב יעקובוביץ הוא מחשובי משפיעי חב"ד, הילדים של הרב יעקובוביץ הם חסידי חב"ד אז הוא חייב לכבדם. אבל כמי שמכיר את הרב אלישיב שנים, עוד לפני ארבעים שנה הוא ביטא את האנטי חסידות שלו בדברים שהעליתי על הכתב, ובל"נ בעתיד אספר עליהם

ר' אברהם יוסף לייזרזון לא רצה להסתבך עמו, עתה כשהרב אלישיב כבר לא ישוב לביתו, ובודאי שלא במצב כפי שהיה מקדם, אין לו עוד ממי לפחד

פרט אם ר' אברהם יוסף יטען כי בא לו הרהור תשובה ולכן הוא עשה זאת, אז אני חוזר בי ומבקש את סליחתו

את דבריו של הרב לייזרזון תמצא ותשמע כאן:  http://bektzara.blogspot.com/2012/04/blog-post_26.html