רשימת הבלוגים שלי

יום שבת, 24 בדצמבר 2011

הרבנים הורו לירוק על ילדות בנות 7

אם לא הייתי שומע את השיחה לא הייתי מאמין, הייתי נוטה יותר לחשוב שהכתב מגזים. אבל לצערי ראיתי ושמעתי את השיחה עם ה'חכם' הזה ואני מתבייש שיש בתוכנו טפשים שכאלו

לא אכנס עם ה'חכם' הזה לוויכוח. נקבל את דבריו, האם הוא יכול להציג רב אחד ויחיד שקבע כי מותר לפגוע בילדה בת 7? אין ספק כי ענין הצניעות הוא דבר מאוד חשוב וערך עליון בחיי יהודי. אבל האם לבוש ילדה קטנה בת 7 זו הבעיה שלנו בימינו?

אסור לשכוח, מדובר בילדות מבתים דתיים אך לא חרדים. וכאשר הולכים לאחור היכן ועל מה פרצה המלחמה בבית שמש בין הקנאים לדתיים לאומיים נמצא כי מדובר במאבק על נדל"ן על בית ספר. החרדים מבקשים לגרש את הדתיים לאומיים מבית הספר שלהם בטענה כי זו ממוקמת בשכונה חרדית

גם אם נכון שכך פני הדברים. אבל אסור לשכוח כי הם הגיעו לשם לפני החרדים, וקיבלו את המקום לפני שהחרדים הסתערו על המקום. עושה יותר רושם שמנצלים נימוקים כאלו בשביל לזכות בבנין ולא יותר מכך

אבל נתעלם כאן מן הענין הזה. מעניינת אותי כאן השיחה של אותו 'חכם' עם כתב הטלוויזיה, הוא לא קולט כמה טפשות בדבריו, ואיך שהוא משרת את האוייב האנטי חרדי, הוא משחק לידיהם, את זה בדיוק הם מבקשים לשמוע, הוא זה שמספק להם כותרות ראשיות בעיתונות היומית להסית נגד החרדים כולם, בנוסח ודרך שאין רב אחד ויחיד בעולם כולו, שיהיה מוכן לצאת בגלוי ולקבוע כי מותר לעשות ככה לילדה קטנה

מה שמדהים בדברי אותו 'חכם' הוא מדבר כציוני. הוא רוצה 'מדינה חרדית'. הוא לא אנטי מדינה, בדבריו הוא עוסק בצביון המדינה הוא רוצה לראות מדינה ישראלית חרדית, כך שקשה לי להאמין שהוא משתייך לקנאים. אני נוטה יותר להאמין כי הוא מן המשתתפים בבחירות, ואם כן, איך הוא אינו לוקח בחשבון את הנזק שהוא גרם לציבור החרדי בשיחה הזו שלו עם הכתב שהקליט את הדברים וגרר כל כך הרבה אלפים לשנוא יהודים חרדים

אין איש שפוי אחד ויחיד חרדים דתיים וחילונים, שיקבלו סגנון ונוסח שכזה כשעוסקים בילדה בת 7, צריך לדעת היכן הקו האדום שאותו אסור לחצות. ואם ה'חכם' הזה לא למד זאת, אני חושש שיש עוד רבים כמותו שחינוכם הוא חינוך של שוטים, לא יודעים מתי כן ומתי לא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.